ChiaCharge.pl – historia sukcesu
Rozmowa z Marcinem Krasoniem z ChiaCharge.pl.
Czym jest Chia Charge? Powiedz w kilku słowach tym, którzy słyszą o Was pierwszy raz, czym się zajmujecie?
Chia Charge to brytyjska marka przekąsek dla sportowców. Na początku tego roku wprowadziliśmy ją do Polski i przebijamy się teraz do świadomości Polaków. Idzie nam całkiem nieźle, bo nasze produkty szybko zyskały popularność.
Naszym podstawowym produktem są batony energetyczne. Mówią, że smakują jak domowe ciastka, a są energetyczną rakietą – jeden daje ponad 350 zdrowych kalorii. Nic więc dziwnego, że duża część naszych klientów do biegacze ultra, osoby chodzące po górach, czy triathloniści długodystansowcy – tam potrzeba sporo energii.
Produkty CC sprzedajemy nie tylko przez własny sklep WWW, ale i przez sieć partnerów, w której są sklepy dla sportowców oraz ze zdrową żywnością.
Czy zauważyłeś, że sportowcy zaczęli bardziej uważać na to, co jedzą, czy raczej musi upłynąć jeszcze dużo czasu, żeby przekonać ich do zdrowego jedzenia?
I to nie tylko sportowcy! W ofercie mamy też naturalne masła orzechowe, nasiona chia i mieszanki ziaren w saszetkach. Wszystko to doskonale nadaje się dla każdego, kto zwraca uwagę na to, co je. Ludzie czytają etykiety i analizują je, bo mają dość faszerowania się chemią i sztucznymi dodatkami.
Polski rynek e-Commerce rozwija się dość dynamicznie, mimo to jest nadal dość niedojrzały w wielu aspektach. Widać to chociażby po tym, że nadal sprzedający konkurują między sobą tylko ceną. Jak odnajdujecie się w trudnych realiach rynkowych?
Wydaje mi się, że z tą ceną nie jest już tak źle, przynajmniej w branży sportowej. Coraz częściej ludzie doceniają jakość produktu i są w stanie zapłacić więcej gdy zaoferuje się im produkt wyróżniający się na tle konkurencji.
Zanim znalazłem się na Waszej stronie, o Chia Charge usłyszałem na Facebooku. Czy promocja w społecznościach to Wasz główny sposób dotarcia do zainteresowanych?
Tak, naszym pomysłem na pojawienie się w świadomości potencjalnych klientów była aktywna obecność w social mediach i współpraca z influencerami, czyli osobami wpływowymi w środowisku. Skoro to zauważyłeś, to chyba się udało:)
Wasz wybór padł na WooCommerce. Co sprawiło, że wybraliście właśnie tę platformę sklepową?
Opinia znajomych korzystających z tego rozwiązania.
Bez jakich funkcjonalności nie wyobrażasz sobie teraz prowadzenia sklepu internetowego?
Sprawnego zarządzania zamówieniami i magazynem – to czynności, które wykonuje się każdego dnia. Muszą być do bólu proste i jak najbardziej zautomatyzowane.
Co doradziłbyś osobom, które dopiero startują ze sklepem w sieci?
Trzeba mieć wizję. Mniej lub bardziej dokładną, ale wizję. Tego, co, komu i jak chcemy sprzedawać oraz jak to promować.
Dzięki za rozmowę. Czego życzyć Chia Charge Polska?
Hmmm, myślę, że rosnąca sieć sprzedaży uradowałaby nas najbardziej;)
Tego, więc życzymy. Powodzenia.