Prettykids.pl, czyli jak prowadzić sklep z ubrankami dla niemowląt

Rozmawiamy z Maciejem Bartczakiem z prettykids.pl

Czym jest prettykids.pl?

Najprościej mówiąc to sklep internetowy, ale jeszcze rok temu to był tylko projekt, idea. Po narodzinach naszego synka Michała, zaczęliśmy z żoną często korzystać z zakupów on-line. Kiedy na świecie pojawia się mały bobas wyjście do centrum handlowego jest nie lada wyprawą. Karmienie, przewijanie, drzemki, w takim zamieszaniu trudno robić zakupy. Znacznie wygodniej robi się to wieczorem przed ekranem komputera. Po kilku miesiącach sami zapragnęliśmy mieć taki sklep wspomagający młodych rodziców i tak powstał prettykids.pl

Co było najtrudniejsze na początku Waszej drogi?

Szczerze mówiąc najtrudniej było znaleźć czas. Byliśmy młodymi rodzicami z niemowlakiem, zabiegani między pracą, pieluchami i butelkami z mlekiem. W wolnych chwilach zajmowaliśmy się naszym wspólnym pomysłem, na początek wiele rozmawialiśmy, co tak naprawdę chcemy osiągnąć, a potem przystąpiliśmy do pracy.

Wyobrażam sobie, że w tej branży konkurencja musi być ogromna. Co skłoniło Was do uruchomienia  sklepu z ubrankami dla niemowląt?

Rzeczywiście konkurencja jest spora, jednak kupując ubranka dla niemowląt on-line widzieliśmy w sklepach wiele złych rozwiązań, które zniechęcały do zakupów. Dotyczyło to zarówno strony graficznej, jak i funkcjonalnej. Poza tym wiele sklepów oferuje dokładnie te same produkty w różnych cenach. My sprowadzamy nasze ubranka od producenta z Niemiec, które w Polsce nie są nigdzie indziej dostępne. Bardzo ważne dla nas było to by sprzedawać ciuszki niemowlęce, których nie sprzedaje nikt inny. Przeglądając ofertę sklepów dla niemowląt wielokrotnie czuliśmy, że zarządzający nimi ludzie albo nie są rodzicami, albo dawno zapomnieli jakie to uczucie. Często oferta sklepów nie pokrywała się z naszymi oczekiwaniami, stąd również pomysł na własny sklep.

Ze względu na dużą konkurencję na tym rynku, warto rywalizować nie tylko niską ceną, ale również zadbać o jakość obsługi czy o promocję. Macie jakiś sposób, żeby przekonać do siebie użytkowników?

Przede wszystkim stawiamy na bardzo wysoką jakość prezentacji produktu oraz obsługę klienta na wysokim poziomie. Priorytetem jest dla nas czytelne i bardzo szczegółowe pokazanie sprzedawanych ubranek. Wszystkie zdjęcia, filmy produktowe i opisy każdego ciuszka wykonujemy samodzielnie. Dbamy o szczegóły takie jak materiał ubranka czy dokładna tabela rozmiarowa. Przekazujemy maksimum informacji, tak żeby klient wiedział dokładnie co kupuje. Jeśli chodzi o obsługę klienta to nie polega to tylko na szybkim odpowiadaniu na maile. Każde zamówienie traktujemy niezwykle poważnie, przez prawie rok działalności nigdy się nie zdarzyło by opłacone zamówienie wyszło z naszego magazynu później niż w 24h po jego złożeniu. Wiemy że to działa, przez niecały rok działalności nie mieliśmy ani jednego zwrotu lub reklamacji, choć klienci mają do tego pełne prawo.

Dlaczego wybraliście WooCommerce?

Przeglądaliśmy i testowaliśmy wiele ofert systemów e-commerce i przyznam szczerze, że jest to absolutnie doskonałe narzędzie do prowadzenia sklepu, do tego kompletnie darmowe. Choć przyznaję, że WooCommerce jako system nie jest w pełni przystosowany do pewnych polskich rozwiązań, mówię tu o bramkach płatniczych lub integracjach z kurierami, jednak i na to są sposoby.

Czy przy budowie sklepu korzystaliście z pomocy społeczności WordPressowej?

Tak, oczywiście, bez tego prawdopodobnie nigdy nie zdecydowałbym się na WooCommerce, i nigdy nie dowiedziałbym się o Wp Desk gdzie można kupić gotowe wtyczki do tego systemu.

Bez jakich rozszerzeń nie wyobrażacie sobie prowadzenia własnego sklepu?

Z pewnością integracja z Paczkomatami InPost, był to dla nas priorytetowy sposób dostawy, w który musiał być wyposażony nasz sklep. Kolejne ważne rozszerzenie to bramka płatnicza, która pozwala klientom na szybkie i łatwe przelewy. Korzystamy akurat z rozszerzenia tpay.pl, jednak jeśli dobrze pamiętam jest kilka innych do wyboru.

Czy jest jakaś funkcja, którą wprowadziliście na wyraźne życzenie klientów?

Szczerze mówiąc nie mieliśmy jeszcze takiego życzenia, ale może wynika to z tego że budowaliśmy nasz sklep bez kompromisów, a WooCommerce na to pozwala. Nie znaczy to że jesteśmy idealni, ale wydaje mi się że w naszym sklepie naprawdę łatwo i przyjemnie robi się zakupy.

Jakie macie plany na przyszłość? Czego Wam życzyć?

Dalszy rozwój i zadowolenie bobasów z jakości naszych produktów :) Jeśli to się uda, to będzie to dla nas sukces.

Tego Wam właśnie życzymy. Dzięki za rozmowę!

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

[shopmagic_form id="3782" name=false labels=false doubleOptin]

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

[shopmagic_form id="3782" name=false labels=false doubleOptin]