Czajnikowy.pl – historia sukcesu

czajnikowy.pl

Rozmowa z Patrykiem Płuciennikiem z Czajnikowy.pl

czajnikowy.pl

Nazwa nie pozostawia złudzeń, ale czy mimo to powiedziałbyś coś więcej, czym jest czajnikowy.pl?

Czajnikowy.pl to przede wszystkim społeczność, która kocha herbatę, yerba mate i różne napary owocowe i ziołowe. Na naszej stronie znajdziesz blisko 600 artykułów z przepisami i poradami dotyczącymi herbaty. Do tego ponad 200 filmów na YouTubie oraz sklep z herbatą online, w którym są tylko herbaty, które sami piliśmy i uważamy, że są dobre. Czajnikowy.pl prowadzą pasjonaci, którzy znają się na herbacie.

Wasz wybór padł na WooCommerce, czemu akurat ta platforma? Czy od początku korzystaliście z WooCommerce?

Na start zdecydowaliśmy się na gotową platformę sklepową z określonym miesięcznym abonamentem. Szybko jednak okazało się, że to rozwiązanie ma więcej wad niż zalet. Kiedy tylko baza produktów zaczyna się rozrastać, okazuje się, że wszystkie sklepowe skórki się rozjeżdżają na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych. A to dopiero początek problemów. Do tego pomoc polegająca na czymś więcej niż odpisaniu na maila, trwa zazwyczaj kilka tygodni, a i tak nie przynosi pożądanych skutków.

Dla nas najważniejsze jest, że WooCommerce dobrze współgra z treściami, które tworzymy. A to przecież treści są kluczowe. Prosta obsługa, wygodne wtyczki oraz przede wszystkim łatwość robienia zakupów po stronie klienta – to główne zalety WooCommerce.

czajnikowy.pl herbata

WooCommerce sam w sobie nadaję się do sprzedaży, ale wiele osób twierdzi, ze konieczne jest dostosowanie go do polskich warunków. Czy Wy również musieliście wprowadzić modyfikacje instalując dodatkowe wtyczki do swojego sklepu?

Można sprzedawać na czystym WooCommerce’sie, ale co to za sprzedaż. Najważniejsze są bramki szybkich płatności oraz sprawna obsługa wysyłek kurierskich. Niestety, nie mogę zbyt dużo dobrego powiedzieć o polskich wtyczkach – kiepsko współpracują z anglojęzycznymi i często powodują konflikty. Są po prostu słabo napisane. Nawet jeśli te zagraniczne nie do końca ogarniają lokalne podatki, czy inne polskie widzimisię, to łatwiej uzyskać pomoc od supportu lub nawet samemu wprowadzić modyfikacje, bo kod nie jest niedbały i chaotyczny jak u polskich odpowiedników.*

Jakiego rozwiązania brakuje Wam na polskim rynku, które chętnie wdrożylibyście do swojego sklepu?

Nie przychodzi mi nic do głowy w tej chwili. Dobry płatnych wtyczek na zagranicznych platformach sprzedażowych jest bardzo dużo. Trzeba tylko wybrać odpowiednie dla siebie. Moim zdaniem, w pierwszej kolejności nad wtyczkami dla WooCommerce powinni popracować polscy przewoźnicy paczek.

Często powtarzane pytanie to: czy WooCommerce jest odpowiedni dla dużych sklepów. Jak Wy zapatrujecie się na tę kwestię? Czy przy obecnej liczbie produktów na czajnikowy.pl zauważacie jakieś niedostatki WooCommerce w tym względzie?

Tu raczej problem leży gdzie indziej. Dostawcy hostingu nie oferują dobrych rozwiązań dla mocno obciążonego produktami czy wtykami WooCommerce. Nawet w drogich hostingach serwery baz MySQL są często wolne i przytykają się.

czajnikowy.pl promocja

W jaki sposób się promujecie? Widziałem na stronie, że wasze działania wykraczają nawet poza Internet­

Promujemy herbatę wszędzie tam, gdzie tylko się da. Nasz kanał na YouTube w tej chwili subskrybuje ponad 40 000 osób. Czajnikowe odcinki można również oglądać w 3 stacjach telewizyjnych (głównie lokalnych). Regularnie odwiedzamy telewizję śniadaniową TVP2. Oprócz tego jesteśmy oczywiście w mediach społecznościowych: na facebooku, twitterze i instagramie.

Nie sprzedajecie samej herbaty, ale oferujecie cały ekosystem z tym związany. Oferujecie akcesoria do herbaty, edukujecie klientów etc. Czy to już konieczność przy obecnej sytuacji, czyli wzmożonej konkurencji?

Oferujemy wszystko to, czym się zajmujemy i na czym się znamy. Prowadzimy szkolenia dla kawiarnia i herbaciani, zaopatrujemy lokale gastronomiczne i hotele w dobrą herbatę. Mamy w ofercie również luźniejsze wykłady i warsztaty o charakterze rozrywkowym, które podobają się uczniom podstawówek, a nawet przedszkoli.

Nie czujemy oddechu konkurencji, prowadzimy sklep tak, jak zaplanowaliśmy. Chcemy, żeby Czajnikowy.pl był miejscem, w którym sami z przyjemnością robilibyśmy zakupy.

czajnikowy.pl skład

Czego Wam życzyć?

Jeszcze większego zainteresowania dobrą liściastą herbatą. Chcemy, żeby Polacy słynęli z tego, że piją wysokiej jakości herbatę!

Ok, tego Wam właśnie życzę. Dzięki za rozmowę.

 

*Komentarz:

Jako ludzie z WP Desk przyjmujemy na klatę gorzkie słowa o polskich wtyczkach, ponieważ czujemy się odpowiedzialni za część rynku wtyczek WooCommerce w Polsce. Jak zwykle w takich przypadkach krytyka działa na nas mobilizująco. Sugestie staramy się przekuwać w konkretne zmiany, usprawniające nasze wtyczki. Komentarz zdecydowaliśmy się napisać, ponieważ tak, jak nasi rozmówcy, prowadzimy swój biznes z pasją i każdą opinię o naszych produktach traktujemy niesłychanie poważnie.

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

* indicates required

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

* indicates required