Produkt grupowy WooCommerce – konfiguracja

W tym wpisie pokaże ci, jak skonfigurować produkt grupowy WooCommerce. Napiszę również, kiedy produkt grupowy może być używany zamiennie z produktem z wariantami. Tekst można traktować jako uzupełnienie do wpisu o wariantach produktu.
Tworzenie produktu grupowego WooCommerce
Na początku należy zacząć od stworzenia produktu, który będzie zawierał w sobie inne produkty, czyli produktu grupowego. Żeby to zrobić należy przejść do Produkty → Dodaj nowy. Następnie uzupełnić standardowe dane: tytuł, treść, grafiki itd. Kolejnym krokiem jest ustawienie w Dane produktu typu produktu jako Grupowy produkt.
Dodawanie produktów do Produktu grupowego
Kolejnym krokiem jest utworzenie bądź przypisanie już istniejących produktów do produktu grupowego, który właśnie stworzyliśmy. Robimy to przechodząc do zakładki Dane produktu → Powiązane produkty
Następnie w polu Produkty grupowe wpisujemy nazwę produktu który chcemy dodać do produktu grupowego – wpisując frazę w polu powinieneś otrzymać podpowiedź.
Wygląd produktu grupowego w sklepie
Kiedy przejdziemy do sklepu nasz produkt grupowy będzie wyglądał następująco:
Dodatkowe opcje
Jeśli chcesz, żeby produkty w ramach produktu grupowego nie pokazywały się nigdzie indziej, wystarczy w edycji produktu, w sekcji Opublikuj zaznaczyć widoczność w katalogu jako Ukryty.
Zrób tak dla każdego z produktów w ramach utworzonego produktu grupowego. Dzięki temu klient będzie miał dostęp tylko do produktu grupowego, nie będzie widział pojedynczych produktów w sklepie. Otrzymasz zatem efekt podobny do tego, jaki oferuje produkt w wariantami.
Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

Comments are closed.
14 komentarzy
Świetnie, proste, jasne :)
Mam pytanie,
w sklepie jest produkt:
Sukienka w cenie 100zł
Torebka w cenie 80 zł
Grupowy produkt:
Sukienka + Torebka w cenie 120 zł
w ramach produktu grupowego można kupić tylko jedną sukienkę i torebkę w „promocyjnej cenie”, niższej niż suma poszczególnych cen.
Ponadto Sukienka i Torebka (kupione jako produkt grupowy) powinny zmniejszyć stan magazynowy tych produktów – jako prostu produkt.
Czy da się coś takiego zrobić?
Hej, myślę że można by pokusić się o nietworzenie produktu grupowego, ale stworzenie zupełnie nowego produktu czyli sukienka + torebka. Pozostawałby problem stanów magazynowych.
Alternatywnym rozwiązaniem byłoby użycie wtyczki do promocji. Po dodaniu sukienki i torebki do koszyka otrzymywałyby one niższą cenę. nei byłoby potrzeby tworzenia produktów grupowych. Wtyczkę jaką polecam ze swojej strony to Flexible Pricing od WP Desk: https://www.wpdesk.pl/sklep/flexible-pricing-woocommerce/
Hej,
Zna ktoś może darmową wtyczkę do promocji która będzie działała następująco:
Kup produkt A a produkt B otrzymasz za połowe ceny. ??
Z góry dziękuję za pomoc.
Cześć Artur,
niestety darmowej nie znam, która obsługiwałaby promocje typu Buy one, Get one. Możesz próbować jeszcze w repozytorium WordPressa po BOGO ale ja takiej nie znalazłem.
Witam,
mam bardzo zbliżone tematycznie pytanie. Mam w sklepie cienie do oczu. Chcę żeby klientce kiedy kupi dwa cienie wyskakiwała w koszyku niższa cena za sztukę niż gdy kupi jeden cień. Podobnie dla trzech sztuk.
Czy takie ustawienie jest możliwe wyłącznie przy pomocy wtyczki, czy sam WooCommerce ma opcje które mi na to pozwolą?
Cześć,
niestety w standardzie takich promocji nie ustawisz.
Możesz skorzystać np. z wtyczki Flexible Pricing https://www.wpdesk.pl/sklep/flexible-pricing-woocommerce/
Hej,
cały czas nad tym myślę i zastanawiam się jeszcze nad takim rozwiązaniem:
tworzę kupon rabatowy w WooCommerse i określam dla niego zniżkę, następnie wybieram pojedyncze cienie jako produkty objęte tym kuponem a cenę minimalną przy której kupon zadziała ustawiam na podwójną cenę cienia. Może to nie działa jak rabat przy pierwszym zakupie ale przy kolejnym już tak.
Podobnie dla trzech cieni tworze nowy kupon i tu trzykrotność ceny stanowi cenę minimalną.
To oczywiście wyjście alternatywne dla wtyczki o której piszesz a która z pewnością daje znacznie więcej możliwości, nie wiem tylko czy klient zdecyduje się na kupno.
Tak czy siak – dzięki za odpowiedź.
pozdrawiam
Witam!
W moim sklepie mam produkty (proste produkty), które występują w kilku wersjach kolorystycznych. Każdą wersję mam jako oddzielny produkt. Chciałabym dodać odnośniki, najlepiej w postaci małych zdjęć poszczególnych wariantów, które znalazłyby się gdzieś pod ceną, i żeby te odnośniki przekierowywały na podstronę danego produktu (tj. wersji kolorystycznej). Czy tutaj też podziałam coś z produktem grupowym i powiedzmy wtyczką WooCommerce Variation Swatches and Photos? Z góry dziękuję za pomoc.
Chodzi o takie coś jak na stronie: http://www.meblobranie.pl/lawa-xenon-mini-czarna.html
Cześć Klaudia,
jeśli dobrze rozumiem to nie potrzebujesz tutaj produktu grupowego. Produkt grupowy to np. połączenie krzeseł i stołu jako produktów prostych w produkt grupowy np. Komplet do jadalni.
Powinnaś stworzyć produkt z wariantami na podstawie kolorów. Aby przełączać warianty np. wybierając kolor bądź zdjęcie możesz skorzystać z tej wtyczki https://pl.wordpress.org/plugins/variation-swatches-for-woocommerce/
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good.
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good.