7 pomysłów na email marketing w WooCommerce (darmowa wtyczka)

Automatyzacja zrewolucjonizowała wiele obszarów e-commerce. W końcu pozwala zaoszczędzić sporą ilość czasu i stwarza doskonałe pole do zwiększenia sprzedaży. Sprawdź, jak wykorzystać zautomatyzowane maile w Twoim sklepie dzięki wtyczce ShopMagic. Chcesz automatyzować email marketing w WooCommerce? Zobacz, jak darmowa wtyczka ShopMagic może Ci pomóc zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie na WordPress!

Spis treści

Email marketing w WordPress i WooCommerce

W skrócie email marketing to wykorzystanie wysyłki emaili do zdobycia, obsługi i utrzymania klientów lub użytkowników. Pomaga promować produkty w sklepie lub informować o nowościach np. na blogu firmowym.

Jak możesz wykorzystać email marketing w sklepie WordPress + WooCommerce?

Email marketing to wysyłka wiadomości (najlepiej automatyczna), która przede wszystkim może pomóc Ci:

  • ratować porzucone koszyki WooCommerce
  • informować o nowościach
  • wysyłać newslettery w WordPress i WooCommerce
  • przesyłać kupony rabatowe i karty podarunkowe
  • zbierać emaile użytkowników i klientów do baz mailingowych
  • automatyzować zbieranie zapytań klientów z formularzy kontaktowych
  • ustawić automatyczne odpowiedzi przy sprzedaży produktów cyklicznych
  • powiadamiać klientów o nadchodzących płatnościach rekurencyjnych
  • itd.

To tylko kilka przykładów na email marketing w sklepie internetowym 🙂!

Czym jest wtyczka ShopMagic?

ShopMagic to oprogramowanie pozwalające prowadzić działania z obszaru marketing automation na WooCommerce. Najczęściej znajduje ono zastosowanie w przypadku mailingu wysyłanego w oparciu o określone zachowania użytkownika w procesie zakupowym 🛒.

Sprawdzi się też dobrze podczas wysyłki spersonalizowanych maili do bazy Twoich obecnych klientów, np. z okazji urodzin, wydarzeń cyklicznych, promocji, Black Friday, itp.

6 pomysłów na email marketing w WooCommerce (darmowa wtyczka)

Narzędzie to dostępne jest w dwóch wariantach — zarówno darmowym jak i płatnym. Darmowa wersja ma spore ograniczenia, warto więc przetestować oba warianty, tak by mieć rozeznanie na temat wszystkich funkcjonalności wtyczki.

Sprawdź wszystkie funkcjonalności wtyczki ShopMagic →

Przydatne funkcjonalności wtyczki ShopMagic

Zakres funkcjonalności ShopMagic pomaga zdobywać nowych klientów, jak również zwiększać zaangażowanie obecnych. Warto dodać, że w przypadku każdej automatyzacji można wykorzystać gotowy scenariusz działań (nazywany w panelu wtyczki przepisem). Taki przepis będzie uruchamiany po spełnieniu ustalonych warunków. Nie musisz tworzyć własnych szablonów e-mail, jeśli nie masz na to czasu 🎉.

Poniżej prezentujemy silne strony wtyczki pozwalającej automatyzować email marketing w WooCommerce.

1. Przechwytywanie porzuconych koszyków

Być może nie znasz tych danych, ale aż 80% transakcji w sklepach internetowych nie dochodzi do skutku, ponieważ klienci przerywają rozpoczęty proces zakupowy. Oznacza to, że za wszelką cenę należy próbować zawalczyć o „klientów z porzuconych koszyków”.

Tutaj z pomocą przychodzi właśnie ShopMagic. Dzięki wtyczce z łatwością skonfigurujesz mailing, który będzie wysyłany do klientów, gdy ci zrezygnują z zakupów w Twoim sklepie. Przygotowanie takiej automatyzacji jest dziecinnie proste.

W ustawieniach wtyczki należy wskazać moment, w którym automatyzacja ma zostać uruchomiona, ustawić szablon i treść maila. Jeśli chodzi o wygląd i tekst, możesz go swobodnie edytować za pomocą klasycznego edytora WordPress 🙂.

Sprawdź również nasz video poradnik, który pokazuje, jak wygląda ratowanie porzuconych koszyków w praktyce:

 

2. Przypomnienia o płatnościach

Zdarza się, że klienci po złożeniu zamówienia z różnych powodów nie dokonują płatności za zakupy. ShopMagic pozwala wysłać do nich w pełni spersonalizowane maile, w których przypomnisz o niedokończonych zakupach. Podobnie, jak w przypadku przechwytywania porzuconych koszyków, można tutaj wykorzystać gotowy schemat automatyzacji 🚀.

3. Budowanie zaangażowania obecnych klientów

Każdy stabilny biznes e-commerce powinien dążyć do budowania bazy zaufanych klientów sklepu. Warto więc wykorzystać marketing automation w WooCommerce dzięki ShopMagic  i zwiększać zaangażowanie klientów, którzy już dokonali u nas zakupów.

Możliwość manualnej wysyłki maili sprawia, że nie musisz sięgać po zewnętrzne narzędzie do email marketingu. Możesz ustawić mailing do bazy Twoich klientów bez wychodzenia z panelu WordPressa 🌬️.

4. Prosty sposób na zdobywanie opinii klientów

Z marketingowego punktu widzenia, opinie zadowolonych klientów to jeden z kluczowych składników skutecznego biznesu. Ręczna wysyłka maili do każdego klienta, który dokonał zakupu, jest uciążliwa. A przy dużej ilości zamówień wręcz niemożliwa. ShopMagic takie przypomnienia może wysyłać za Ciebie.

Mało tego — możesz pójść krok dalej i ustawić automatyzację, dzięki której klienci po wystawieniu pozytywnej opinii, otrzymają maila z przypisanym im rabatem na kolejne zakupy 🛒.

5. Manualna wysyłka mailingu

Jeśli nie prowadzisz zaawansowanych działań z obszaru e-mail marketingu, sięganie po zewnętrzne narzędzie do e-mail marketingu z ShopMagic będzie niepotrzebne. Wtyczka pozwala na wysyłanie mailingów sprzedażowych do klientów z Twojej bazy kontaktów WooCommerce 💪.

Ta funkcjonalność pozwoli Ci wysyłać do klientów coś w rodzaju spersonalizowanego newslettera z ofertą sklepu.

6. Zaawansowana segmentacja użytkowników

ShopMagic stwarza Ci bogate możliwości w obszarze filtrowania użytkowników, do których chcesz wysłać konkretne maile. Możesz ustawić mailing wg kilku parametrów.

  • Wysyłka maili do grupy klientów, którzy kupili określony produkt (załóżmy, że 20 klientów kupiło u Ciebie komputer. Możesz im po tygodniu wysłać automatyczną wiadomość z propozycją zakupu myszki i klawiatury).
  • Wysyłka maili do klientów, którzy ustawili określoną metodę płatności (wiadomość ze wskazówkami dojazdu do Twojego sklepu w celu odbioru osobistego produktu).
  • Wysyłka wiadomości do klientów, którzy np. założyli konto klienta w Twoim sklepie. Możesz chcieć im w mailu wysłać jakiś upominek lub przekazać rabat.
  • Mimo że WordPress oferuje wiele wtyczek do warunkowego przyznawania rabatów, można niekiedy z nich zrezygnować. W ShopMagic można nagradzać klientów, którzy dokonali zakupów powyżej określonej kwoty lub ilości produktów.
💡 Powyższe przykłady segmentacji to tylko namiastka możliwości, jakie oferuje ShopMagic.

7. Darmowe dodatki dla ShopMagic

Wtyczka posiada także kilka darmowych dodatków. Na przykład do odzyskiwania koszyków, o której było powyżej.

Jest też dodatek do przesyłania danych do Google Sheets. Kolejny dodatek pozwoli Ci wysyłać SMSy.

Na koniec warto wspomnieć o integracji z Contact Form 7, dzięki której ShopMagic może zapisywać dane np. do listy mailingowej.

💡 Sprawdź darmowe dodatki do ShopMagic. Rozszerzenia włączysz w ustawieniach wtyczki.

Dlaczego warto zainstalować ShopMagic w sklepie WooCommerce?

  • ShopMagic to narzędzie specjalnie przeznaczone do działań marketing automation na WooCommerce. Oznacza to, że masz 100% pewność, że wszystko będzie działać tak, jak powinno.
  • Brak konieczności sięgania po zewnętrzne oprogramowanie do obsługi automatyzacji marketingu.
  • Łatwość obsługi. Każdy użytkownik WordPressa — nawet ten bez znajomości HTML, CSS i PHP — bez trudu stworzy skuteczne automatyzacje zwiększające sprzedaż.
  • Możliwość kompletnej segmentacji na podstawie zdarzenia WooCommerce, status użytkowników i praktycznie każdą zmienną, której potrzebują właściciele sklepów.
  • Integracja z zewnętrznymi aplikacjami (Slack, MailChimp, GravityForms, WooCommerce Memberships i Subscriptions).
  • Możliwość kompletnej stylizacji wyglądu wiadomości.
  • Za jakość wtyczki odpowiada firma WP Desk — ceniony, zarówno w kraju, jak i na świecie dostawca rozwiązań dla WooCommerce.

Dlaczego warto sięgnąć po płatną wersję wtyczki ShopMagic?

Chcąc wykorzystać pełen wachlarz funkcjonalności, jakie daje ShopMagic w zakresie marketing automation dla WooCommerce, płatna wersja wtyczki będzie pożądanym wyborem.

Wersja bezpłatna dobrze sprawdzi się przy ustawianiu podstawowych automatyzacji typu:

  • Wysyłka mailingu do klientów, którzy nie dokończyli zakupów;
  • Ustawienie maili przypominających o płatności z godzinnym opóźnieniem;

Będzie również przydatna, jeśli chcesz tylko przetestować wtyczkę — zapoznać się z jej panelem i mechanizmem tworzenia automatyzacji 🚀.

Płatna wersja wtyczki oferuje następujące funkcjonalności:

  • Maile wysyłane po upływie określonej ilości czasu;
  • Segmentacja bazy mailingowej (wysyłka do określonych grup klientów);
  • Automatycznie tworzone kupony rabatowe;
  • Maile z prośbą o opinię na temat produktu;
  • Ręczna wysyłka mailingu;
  • Integracje z zewnętrznymi aplikacjami;

Sprawdź wtyczkę ShopMagic →

Mamy nadzieję, że powyższy artykuł przybliżył zalety, jakie w obszarze email marketing automation dla WooCommerce, daje wtyczka ShopMagic. Zachęcamy do samodzielnych testów pluginu, aby zobaczyć, jak działa w praktyce.
 

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

[shopmagic_form id="3782" name=false labels=false doubleOptin]

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

[shopmagic_form id="3782" name=false labels=false doubleOptin]