6 pomysłów na automatyzację marketingu dzięki wtyczce ShopMagic

Automatyzacja zrewolucjonizowała wiele obszarów e-commerce. W końcu pozwala zaoszczędzić sporą ilość czasu i stwarza doskonałe pole do zwiększenia sprzedaży. Sprawdź, jak wykorzystać zautomatyzowane maile w Twoim sklepie dzięki wtyczce ShopMagic.
Czym jest wtyczka ShopMagic?
ShopMagic to oprogramowanie pozwalające prowadzić działania z obszaru marketing automation na WooCommerce. Najczęściej znajduje ono zastosowanie w przypadku mailingu wysyłanego w oparciu o określone zachowania użytkownika w procesie zakupowym.
Sprawdzi się też dobrze podczas wysyłki spersonalizowanych maili do bazy Twoich obecnych klientów, np. z okazji Black Friday.
Narzędzie to dostępne jest w dwóch wariantach — zarówno darmowym jak i płatnym. Darmowa wersja ma spore ograniczenia, warto więc przetestować oba warianty, tak by mieć rozeznanie na temat wszystkich funkcjonalności wtyczki.
Sprawdź pełną listę możliwości ShopMagic
Przydatne funkcjonalności wtyczki ShopMagic
Zakres funkcjonalności ShopMagic pomaga zdobywać nowych klientów, jak również zwiększać zaangażowanie obecnych. Warto dodać, że w przypadku każdej automatyzacji można wykorzystać gotowy scenariusz działań (nazywany w panelu wtyczki przepisem), który będzie uruchamiany po spełnieniu ustalonych warunków. Nie musisz tworzyć własnych szablonów e-mail, jeśli nie masz na to czasu.
Poniżej prezentujemy silne strony wtyczki pozwalającej automatyzować marketing w WooCommerce.
1. Przechwytywanie porzuconych koszyków
Być może nie znasz tych danych, ale aż 80% transakcji w sklepach internetowych nie dochodzi do skutku, ponieważ klienci przerywają rozpoczęty proces zakupowy. Oznacza to, że za wszelką cenę należy próbować zawalczyć o „klientów z porzuconych koszyków”.
Tutaj z pomocą przychodzi właśnie ShopMagic. Dzięki wtyczce z łatwością skonfigurujesz mailing, który będzie wysyłany do klientów, gdy ci zrezygnują z zakupów w Twoim sklepie. Przygotowanie takiej automatyzacji jest dziecinnie proste.
W ustawieniach wtyczki należy wskazać moment, w którym automatyzacja ma zostać uruchomiona, ustawić szablon i treść maila. Jeśli chodzi o wygląd i tekst, możesz go swobodnie edytować za pomocą klasycznego edytora WordPress.
Sprawdź również nasz video poradnik, który pokazuje jak wygląda ratowanie porzuconych koszyków w praktyce:
2. Przypomnienia o płatnościach
Zdarza się, że klienci po złożeniu zamówienia z różnych powodów nie dokonują płatności za zakupy. ShopMagic pozwala wysłać do nich w pełni spersonalizowane maile, w których przypomnisz o niedokończonych zakupach. Podobnie, jak w przypadku przechwytywania porzuconych koszyków, można tutaj wykorzystać gotowy schemat automatyzacji.
3. Budowanie zaangażowania obecnych klientów
Każdy stabilny biznes e-commerce powinien dążyć do budowania bazy zaufanych klientów sklepu. Warto więc wykorzystać marketing automation w WooCommerce dzięki ShopMagic i zwiększać zaangażowanie klientów, którzy już dokonali u nas zakupów.
Możliwość manualnej wysyłki maili sprawia, że nie musisz sięgać po zewnętrzne narzędzie do email marketingu. Możesz ustawić mailing do bazy Twoich klientów bez wychodzenia z panelu WordPressa.
4. Prosty sposób na zdobywanie opinii klientów
Z marketingowego punktu widzenia, opinie zadowolonych klientów to jeden z kluczowych składników skutecznego biznesu. Ręczna wysyłka maili do każdego klienta, który dokonał zakupu, jest uciążliwa. A przy dużej ilości zamówień wręcz niemożliwa. ShopMagic takie przypomnienia może wysyłać za Ciebie.
Mało tego — możesz pójść krok dalej i ustawić automatyzację, dzięki której klienci po wystawieniu pozytywnej opinii, otrzymają maila z przypisanym im rabatem na kolejne zakupy.
5. Manualna wysyłka mailingu
Jeśli nie prowadzisz zaawansowanych działań z obszaru e-mail marketingu, sięganie po zewnętrzne narzędzie do e-mail marketingu z ShopMagic będzie niepotrzebne — wtyczka pozwala na wysyłanie mailingów sprzedażowych do klientów z Twojej bazy kontaktów WooCommerce
Ta funkcjonalność pozwoli Ci wysyłać do klientów coś w rodzaju spersonalizowanego newslettera z ofertą sklepu.
6. Zaawansowana segmentacja użytkowników
ShopMagic stwarza Ci bogate możliwości w obszarze filtrowania użytkowników, do których chcesz wysłać konkretne maile. Możesz ustawić mailing wg kilku parametrów.
- Wysyłka maili do grupy klientów, którzy kupili określony produkt (załóżmy, że 20 klientów kupiło u Ciebie komputer. Możesz im po tygodniu wysłać automatyczną wiadomość z propozycją zakupu myszki i klawiatury).
- Wysyłka maili do klientów, którzy ustawili określoną metodę płatności (wiadomość ze wskazówkami dojazdu do Twojego sklepu w celu odbioru osobistego produktu).
- Wysyłka wiadomości do klientów, którzy np. założyli konto klienta w Twoim sklepie. Możesz chcieć im w mailu wysłać jakiś upominek lub przekazać rabat.
- Mimo że WordPress oferuje wiele wtyczek do warunkowego przyznawania rabatów, można niekiedy z nich zrezygnować. W ShopMagic można nagradzać klientów, którzy dokonali zakupów powyżej określonej kwoty lub ilości produktów.
Powyższe przykłady segmentacji to tylko namiastka możliwości, jakie oferuje ShopMagic.
Dlaczego warto zainstalować ShopMagic w sklepie WooCommerce?
- ShopMagic to narzędzie specjalnie przeznaczone do działań marketing automation na WooCommerce. Oznacza to, że masz 100% pewność, że wszystko będzie działać tak, jak powinno.
- Brak konieczności sięgania po zewnętrzne oprogramowanie do obsługi automatyzacji marketingu.
- Łatwość obsługi. Każdy użytkownik WordPressa — nawet ten bez znajomości HTML, CSS i PHP — bez trudu stworzy skuteczne automatyzacje zwiększające sprzedaż.
- Możliwość kompletnej segmentacji na podstawie zdarzenia WooCommerce, status użytkowników i praktycznie każdą zmienną, której potrzebują właściciele sklepów.
- Integracja z zewnętrznymi aplikacjami (Slack, MailChimp, GravityForms, WooCommerce Memberships i Subscriptions).
- Możliwość kompletnej stylizacji wyglądu wiadomości.
- Za jakość wtyczki odpowiada firma WP Desk — ceniony, zarówno w kraju, jak i na świecie dostawca rozwiązań dla WooCommerce.
Dlaczego warto sięgnąć po płatną wersję wtyczki ShopMagic?
Chcąc wykorzystać pełen wachlarz funkcjonalności, jakie daje ShopMagic w zakresie marketing automation dla WooCommerce, płatna wersja wtyczki będzie pożądanym wyborem.
Wersja bezpłatna dobrze sprawdzi się przy ustawianiu podstawowych automatyzacji typu:
- Wysyłka mailingu do klientów, którzy nie dokończyli zakupów;
- Ustawienie maili przypominających o płatności z godzinnym opóźnieniem;
Będzie również przydatna, jeśli chcesz tylko przetestować wtyczkę — zapoznać się z jej panelem i mechanizmem tworzenia automatyzacji.
Płatna wersja wtyczki oferuje następujące funkcjonalności:
- Maile wysyłane po upływie określonej ilości czasu;
- Segmentacja bazy mailingowej (wysyłka do określonych grup klientów);
- Automatycznie tworzone kupony rabatowe;
- Maile z prośbą o opinię na temat produktu;
- Ręczna wysyłka mailingu;
- Integracje z zewnętrznymi aplikacjami;
Mamy nadzieję, że powyższy artykuł przybliżył zalety, jakie w obszarze marketing automation dla WooCommerce, daje wtyczka ShopMagic. Zachęcamy do samodzielnych testów pluginu, aby zobaczyć, jak działa on w praktyce.
Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail
