7 pomysłów na email marketing w WooCommerce (darmowa wtyczka)
Automatyzacja zrewolucjonizowała wiele obszarów e-commerce. W końcu pozwala zaoszczędzić sporą ilość czasu i stwarza doskonałe pole do zwiększenia sprzedaży. Sprawdź, jak wykorzystać zautomatyzowane maile w Twoim sklepie dzięki wtyczce ShopMagic. Chcesz automatyzować email marketing w WooCommerce? Zobacz, jak darmowa wtyczka ShopMagic może Ci pomóc zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie na WordPress!
Spis treści
- Email marketing w WordPress i WooCommerce
- Czym jest wtyczka ShopMagic?
- Przydatne funkcjonalności wtyczki ShopMagic
- Dlaczego warto zainstalować ShopMagic w sklepie WooCommerce?
- Dlaczego warto sięgnąć po płatną wersję wtyczki ShopMagic?
Email marketing w WordPress i WooCommerce
W skrócie email marketing to wykorzystanie wysyłki emaili do zdobycia, obsługi i utrzymania klientów lub użytkowników. Pomaga promować produkty w sklepie lub informować o nowościach np. na blogu firmowym.
Jak możesz wykorzystać email marketing w sklepie WordPress + WooCommerce?
Email marketing to wysyłka wiadomości (najlepiej automatyczna), która przede wszystkim może pomóc Ci:
- ratować porzucone koszyki WooCommerce
- informować o nowościach
- wysyłać newslettery w WordPress i WooCommerce
- przesyłać kupony rabatowe i karty podarunkowe
- zbierać emaile użytkowników i klientów do baz mailingowych
- automatyzować zbieranie zapytań klientów z formularzy kontaktowych
- ustawić automatyczne odpowiedzi przy sprzedaży produktów cyklicznych
- powiadamiać klientów o nadchodzących płatnościach rekurencyjnych
- itd.
To tylko kilka przykładów na email marketing w sklepie internetowym ?!
Czym jest wtyczka ShopMagic?
ShopMagic to oprogramowanie pozwalające prowadzić działania z obszaru marketing automation na WooCommerce. Najczęściej znajduje ono zastosowanie w przypadku mailingu wysyłanego w oparciu o określone zachowania użytkownika w procesie zakupowym ?.
Sprawdzi się też dobrze podczas wysyłki spersonalizowanych maili do bazy Twoich obecnych klientów, np. z okazji urodzin, wydarzeń cyklicznych, promocji, Black Friday, itp.
Narzędzie to dostępne jest w dwóch wariantach — zarówno darmowym jak i płatnym. Darmowa wersja ma spore ograniczenia, warto więc przetestować oba warianty, tak by mieć rozeznanie na temat wszystkich funkcjonalności wtyczki.
Sprawdź wszystkie funkcjonalności wtyczki ShopMagic →
Przydatne funkcjonalności wtyczki ShopMagic
Zakres funkcjonalności ShopMagic pomaga zdobywać nowych klientów, jak również zwiększać zaangażowanie obecnych. Warto dodać, że w przypadku każdej automatyzacji można wykorzystać gotowy scenariusz działań (nazywany w panelu wtyczki przepisem). Taki przepis będzie uruchamiany po spełnieniu ustalonych warunków. Nie musisz tworzyć własnych szablonów e-mail, jeśli nie masz na to czasu ?.
Poniżej prezentujemy silne strony wtyczki pozwalającej automatyzować email marketing w WooCommerce.
1. Przechwytywanie porzuconych koszyków
Być może nie znasz tych danych, ale aż 80% transakcji w sklepach internetowych nie dochodzi do skutku, ponieważ klienci przerywają rozpoczęty proces zakupowy. Oznacza to, że za wszelką cenę należy próbować zawalczyć o „klientów z porzuconych koszyków”.
Tutaj z pomocą przychodzi właśnie ShopMagic. Dzięki wtyczce z łatwością skonfigurujesz mailing, który będzie wysyłany do klientów, gdy ci zrezygnują z zakupów w Twoim sklepie. Przygotowanie takiej automatyzacji jest dziecinnie proste.
W ustawieniach wtyczki należy wskazać moment, w którym automatyzacja ma zostać uruchomiona, ustawić szablon i treść maila. Jeśli chodzi o wygląd i tekst, możesz go swobodnie edytować za pomocą klasycznego edytora WordPress ?.
Sprawdź również nasz video poradnik, który pokazuje, jak wygląda ratowanie porzuconych koszyków w praktyce:
2. Przypomnienia o płatnościach
Zdarza się, że klienci po złożeniu zamówienia z różnych powodów nie dokonują płatności za zakupy. ShopMagic pozwala wysłać do nich w pełni spersonalizowane maile, w których przypomnisz o niedokończonych zakupach. Podobnie, jak w przypadku przechwytywania porzuconych koszyków, można tutaj wykorzystać gotowy schemat automatyzacji ?.
3. Budowanie zaangażowania obecnych klientów
Każdy stabilny biznes e-commerce powinien dążyć do budowania bazy zaufanych klientów sklepu. Warto więc wykorzystać marketing automation w WooCommerce dzięki ShopMagic i zwiększać zaangażowanie klientów, którzy już dokonali u nas zakupów.
Możliwość manualnej wysyłki maili sprawia, że nie musisz sięgać po zewnętrzne narzędzie do email marketingu. Możesz ustawić mailing do bazy Twoich klientów bez wychodzenia z panelu WordPressa ?️.
4. Prosty sposób na zdobywanie opinii klientów
Z marketingowego punktu widzenia, opinie zadowolonych klientów to jeden z kluczowych składników skutecznego biznesu. Ręczna wysyłka maili do każdego klienta, który dokonał zakupu, jest uciążliwa. A przy dużej ilości zamówień wręcz niemożliwa. ShopMagic takie przypomnienia może wysyłać za Ciebie.
Mało tego — możesz pójść krok dalej i ustawić automatyzację, dzięki której klienci po wystawieniu pozytywnej opinii, otrzymają maila z przypisanym im rabatem na kolejne zakupy ?.
5. Manualna wysyłka mailingu
Jeśli nie prowadzisz zaawansowanych działań z obszaru e-mail marketingu, sięganie po zewnętrzne narzędzie do e-mail marketingu z ShopMagic będzie niepotrzebne. Wtyczka pozwala na wysyłanie mailingów sprzedażowych do klientów z Twojej bazy kontaktów WooCommerce ?.
Ta funkcjonalność pozwoli Ci wysyłać do klientów coś w rodzaju spersonalizowanego newslettera z ofertą sklepu.
6. Zaawansowana segmentacja użytkowników
ShopMagic stwarza Ci bogate możliwości w obszarze filtrowania użytkowników, do których chcesz wysłać konkretne maile. Możesz ustawić mailing wg kilku parametrów.
- Wysyłka maili do grupy klientów, którzy kupili określony produkt (załóżmy, że 20 klientów kupiło u Ciebie komputer. Możesz im po tygodniu wysłać automatyczną wiadomość z propozycją zakupu myszki i klawiatury).
- Wysyłka maili do klientów, którzy ustawili określoną metodę płatności (wiadomość ze wskazówkami dojazdu do Twojego sklepu w celu odbioru osobistego produktu).
- Wysyłka wiadomości do klientów, którzy np. założyli konto klienta w Twoim sklepie. Możesz chcieć im w mailu wysłać jakiś upominek lub przekazać rabat.
- Mimo że WordPress oferuje wiele wtyczek do warunkowego przyznawania rabatów, można niekiedy z nich zrezygnować. W ShopMagic można nagradzać klientów, którzy dokonali zakupów powyżej określonej kwoty lub ilości produktów.
7. Darmowe dodatki dla ShopMagic
Wtyczka posiada także kilka darmowych dodatków. Na przykład do odzyskiwania koszyków, o której było powyżej.
Jest też dodatek do przesyłania danych do Google Sheets. Kolejny dodatek pozwoli Ci wysyłać SMSy.
Na koniec warto wspomnieć o integracji z Contact Form 7, dzięki której ShopMagic może zapisywać dane np. do listy mailingowej.
Dlaczego warto zainstalować ShopMagic w sklepie WooCommerce?
- ShopMagic to narzędzie specjalnie przeznaczone do działań marketing automation na WooCommerce. Oznacza to, że masz 100% pewność, że wszystko będzie działać tak, jak powinno.
- Brak konieczności sięgania po zewnętrzne oprogramowanie do obsługi automatyzacji marketingu.
- Łatwość obsługi. Każdy użytkownik WordPressa — nawet ten bez znajomości HTML, CSS i PHP — bez trudu stworzy skuteczne automatyzacje zwiększające sprzedaż.
- Możliwość kompletnej segmentacji na podstawie zdarzenia WooCommerce, status użytkowników i praktycznie każdą zmienną, której potrzebują właściciele sklepów.
- Integracja z zewnętrznymi aplikacjami (Slack, MailChimp, GravityForms, WooCommerce Memberships i Subscriptions).
- Możliwość kompletnej stylizacji wyglądu wiadomości.
- Za jakość wtyczki odpowiada firma WP Desk — ceniony, zarówno w kraju, jak i na świecie dostawca rozwiązań dla WooCommerce.
Dlaczego warto sięgnąć po płatną wersję wtyczki ShopMagic?
Chcąc wykorzystać pełen wachlarz funkcjonalności, jakie daje ShopMagic w zakresie marketing automation dla WooCommerce, płatna wersja wtyczki będzie pożądanym wyborem.
Wersja bezpłatna dobrze sprawdzi się przy ustawianiu podstawowych automatyzacji typu:
- Wysyłka mailingu do klientów, którzy nie dokończyli zakupów;
- Ustawienie maili przypominających o płatności z godzinnym opóźnieniem;
Będzie również przydatna, jeśli chcesz tylko przetestować wtyczkę — zapoznać się z jej panelem i mechanizmem tworzenia automatyzacji ?.
Płatna wersja wtyczki oferuje następujące funkcjonalności:
- Maile wysyłane po upływie określonej ilości czasu;
- Segmentacja bazy mailingowej (wysyłka do określonych grup klientów);
- Automatycznie tworzone kupony rabatowe;
- Maile z prośbą o opinię na temat produktu;
- Ręczna wysyłka mailingu;
- Integracje z zewnętrznymi aplikacjami;
Mamy nadzieję, że powyższy artykuł przybliżył zalety, jakie w obszarze email marketing automation dla WooCommerce, daje wtyczka ShopMagic. Zachęcamy do samodzielnych testów pluginu, aby zobaczyć, jak działa w praktyce.
Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail
