Jak sprzedawać w WooCommerce produkt z wariantami i na zamówienie?

Jak sprzedawać w WooCommerce produkt z wariantami i na zamówienie?

Dzisiejsi klienci e-commerce chcą mieć możliwość dopasowania produktów do swoich indywidualnych potrzeb. Specjalny grawer z imieniem, własny nadruk na koszulce to tylko niektóre z rozwiązań, które pozwalają użytkownikom tworzyć niepowtarzalne produkty. Poznaj sposoby, dzięki którym asortyment w Twoim sklepie zyska dodatkową wartość. Dowiedz się, jak ustawić i oferować klientom w WooCommerce produkt z wariantami, dodatkami i na zamówienie?

Spis treści

Dlaczego warto dodawać warianty i personalizację produktów?

  • Jak wynika z badań przeprowadzonych przez marketingową firmę Epsilon, aż 80% klientów e-commerce twierdzi, że chętniej kupują w sklepach, które pozwalają samodzielnie dostosować produkt do ich oczekiwań.
  • 77% klientów wybiera, poleca innym lub płaci więcej za zakupy w firmach, które pozwalają im samodzielnie dostosowywać cechy produktów.
  • 44% klientów chętniej wraca do sklepów, które oferuje możliwość dostosowania produktów do ich indywidualnych potrzeb.

Liczby te jednoznacznie sugerują, że udostępnianie klientom możliwości konfigurowania produktów jest obowiązkowym elementem nowoczesnego biznesu opartego o e-handel ✅.

Jak dodać w WooCommerce produkt z wariantami i na zamówienie?

Domyślnie WooCommerce pozwala na ustawienie obu rzeczy w edycji produktu.

Warianty

Zwykłe warianty w WooCommerce możesz dodać z poziomu edycji produktu:

Ustawienia produktu z wariantami

Po ustawieniu atrybutów, które wyświetlą się jako opcje do wyboru (select), wygeneruj warianty produktu:

Ustawienia wariantów

Klienci zobaczą produkt z dodanymi opcjami (atrybutami), natomiast będą zawsze jako opcja wyboru (select):

Produkt z wariantami w WooCommerce - widok na stronie produktowej

💡 Czytaj więcej na temat ustawień i domyślnych wariantów w WooCommerce →

Produkt na zamówienie

Ustawienie produktu na zamówienie jest bardzo proste. Możesz to ustawić w edycji produktu:

WooCommerce produkt na zamówienie

Odwiedzający Twój sklep WooCommerce zobaczy odpowiednią informację i będzie mógł kupić produkt na zamówienie:

WooCommerce produkt na zamówienie - widok produktu

Gotowe 🙂.

Jak dodać zaawansowane warianty, nowe pola i opcje dla produktów WooCommerce?

Jeśli prowadzimy nasz sklep na WooCommerce, to wtyczka do personalizacji produktów — Flexible Product Fields sprawdzi się doskonale w obszarze dodawania nowych pól na stronach produktowych — oferuje ona klientom niemal nieograniczone możliwości w zakresie wyboru cech produktu na podstawie wprowadzonych przez nich danych.

Sprawdź wszystkie funkcjonalności wtyczki oraz możliwości personalizacji produktów WooCommerce →

Zobacz przykłady personalizacji produktów w sklepie internetowym. Jeśli chcesz ustawić w WooCommerce produkt z wariantami i na zamówienie z zaawansowanymi polami wyboru dla klienta, sprawdź wtyczkę WP Desk ➡️

Przykłady personalizowanych produktów w sklepie internetowym

Spójrzmy jeszcze z jednej perspektywy na temat samodzielnej konfiguracji asortymentu przez klientów sklepu internetowego. Przyjmijmy, że miesięcznie sprzedajemy w sklepie 300 sztuk określonego produktu. Załóżmy, że ten wynik jest dla nas zadowalający.

Biorąc pod uwagę fakt, że klienci lubią produkty, które sami “konfigurują”, czy nie warto im pozwolić np. dodać specjalną kartkę z życzeniami do zamówienia? Załóżmy, że taka kartka będzie nas kosztować 2 zł — pozwolimy ją klientom dodać do zamówienia w cenie 5zł. Zakładając, że ⅕ klientów zdecyduje się na spersonalizowaną kartkę, praktycznie bez wysiłku zyskujemy 180 zł na czysto. Niby nic, ale taki zabieg podnosi wartość produktu w oczach klienta, a my mamy dodatkową kwotę np. na pokrycie części opłat za księgowość 🪙.

Produkty idealnie nadające się do personalizacji

Jeśli sami wytwarzamy produkty, którymi handlujemy, możliwości nadawania im określonych cech przez klientów są niemal nieograniczone.

Jeśli zaś jesteśmy sprzedawcami, którzy handlują towarem z hurtowni, nasze możliwości są trochę bardziej ograniczone.

Oczywiście nawet sprzedając towar innych producentów, możemy także w pewnym stopniu pozwolić klientom składać unikalne zamówienia. Np. mogą oni tworzyć samodzielnie kartki z życzeniami, które dołączymy do przesyłki, gdy wiemy, że produkt ma być zakupiony jako prezent dla kogoś 🎁.

Zobaczmy przykłady dla sklepu internetowego.

1. Czekoladki w pudełku z własnym grawerem

Firma Chocolissimo pozwala klientom stworzyć własny napis, który jest grawerowany na pudełku czekoladek. Jeśli zajmujemy się sprzedażą prezentów, podobny sposób nadawania unikalnych cech produktom jest rozwiązaniem obowiązkowym.

Wszelkiego typu prezenty to najlepszy typ produktów, którym klienci chcą nadawać cechy unikalne.

Personalizowany produkt w sklepie internetowym

źródło: https://chocolissimo.pl/3555-PLXXXX/czekoladki-na-swieta-elegance

2. Ustawienia parametrów urządzeń elektronicznych

Urządzenia elektroniczne praktycznie zawsze można konfigurować zgodnie z życzeniem klienta. W końcu do komputerów można wstawiać różne podzespoły.

Konfigurator komputera w sklepie internetowym

Źródło: https://www.krsystem.pl/konfigurator_pc.html

Jeśli handlujemy elektroniką i mamy sklep na WooCommerce, skorzystanie z w tyczki Flexible Product Fields jest wręcz koniecznością. Zastosowanie jej pozwala nam stworzyć najbardziej zaawansowany konfigurator cech produktu 🪟.

3. Własne imię na drewnianej lampce

Dobrym przykładem pokazującym, jak można sprzedawać unikalne produkty z drewna, jest podejście, które wykorzystuje firma Homi Design. klientki na stronie produktowej, mogą dodawać imiona, które powinny zostać wycięte na lampkach, które ta firma sprzedaje.

Personalizowany produkt w sklepie online

Źródło: https://homidesign.pl/produkt/lulijka/

4. Własny nadruk na koszulce

Przedmiotem, który najczęściej przychodzi na myśl, gdy myślimy o unikalnych produktach, są koszulki i bluzy. Tutaj pojawia się spore pole do popisu dla fantazji klientów.

Zobacz teraz więcej przykładów jak sprzedawać w WooCommerce produkt z wariantami i na zamówienie z zaawansowanymi opcjami wyboru ✅.

Wtyczka do personalizacji produktów WooCommerce →

Jak zacząć udostępniać klientom produkty, które oni sami mogą skonfigurować?

Prowadzisz sprzedaż internetową w sklepie WooCommerce? Sprawdź wtyczkę Flexible Product Fields, która pozwoli Twoim klientom w niemal nieograniczony sposób konfigurować produkty wg ich życzeń.

Przeczytaj też poradnik, który pokaże Ci dokładnie proces personalizacji produktów w sklepie na WooCommerce.
 

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

[shopmagic_form id="3782" name=false labels=false doubleOptin]

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

[shopmagic_form id="3782" name=false labels=false doubleOptin]