Zwiększ sprzedaż, pozwalając klientom tworzyć własne produkty

Dzisiejsi klienci e-commerce chcą mieć możliwość dopasowania produktów do swoich indywidualnych potrzeb. Specjalny grawer z imieniem, własny nadruk na koszulce to tylko niektóre z rozwiązań, które pozwalają użytkownikom tworzyć niepowtarzalne produkty. Poznaj sposoby, dzięki którym asortyment w Twoim sklepie zyska dodatkową wartość.
- Jak wynika z badań przeprowadzonych przez marketingową firmę Epsilon, aż 80% klientów e-commerce twierdzi, że chętniej kupują w sklepach, które pozwalają samodzielnie dostosować produkt do ich oczekiwań.
- 77% klientów wybiera, poleca innym lub płaci więcej za zakupy w firmach, które pozwalają im samodzielnie dostosowywać cechy produktów.
- 44% klientów chętniej wraca do sklepów, które oferuje możliwość dostosowania produktów do ich indywidualnych potrzeb.
Liczby te jednoznacznie sugerują, że udostępnianie klientom możliwości konfigurowania produktów jest obowiązkowym elementem nowoczesnego biznesu opartego o e-handel.
Jeśli prowadzimy nasz sklep na WooCommerce, to wtyczka do personalizacji produktów — Flexible Product Fields sprawdzi się doskonale w obszarze dodawania nowych pól na stronach produktowych — oferuje ona klientom niemal nieograniczone możliwości w zakresie wyboru cech produktu na podstawie wprowadzonych przez nich danych.
Każda złotówka ma znaczenie
Spójrzmy jeszcze z jednej perspektywy na temat samodzielnej konfiguracji asortymentu przez klientów sklepu internetowego. Przyjmijmy, że miesięcznie sprzedajemy w sklepie 300 sztuk określonego produktu. Załóżmy, że ten wynik jest dla nas zadowalający.
Biorąc pod uwagę fakt, że klienci lubią produkty, które sami “konfigurują”, czy nie warto im pozwolić np. dodać specjalną kartkę z życzeniami do zamówienia? Załóżmy, że taka kartka będzie nas kosztować 2 zł — pozwolimy ją klientom dodać do zamówienia w cenie 5zł. Zakładając, że ⅕ klientów zdecyduje się na spersonalizowaną kartkę, praktycznie bezwysiłkowo zyskujemy 180 zł na czysto. Niby nic, ale taki zabieg podnosi wartość produktu w oczach klienta, a my mamy dodatkową kwotę np. na pokrycie części opłat za księgowość.
Produkty idealnie nadające się do personalizacji
Jeśli sami wytwarzamy produkty, którymi handlujemy, możliwości nadawania im określonych cech przez klientów są niemal nieograniczone.
Jeśli zaś jesteśmy sprzedawcami, którzy handlują towarem z hurtowni, nasze możliwości są trochę bardziej ograniczone.
Oczywiście nawet sprzedając towar innych producentów, możemy także w pewnym stopniu pozwolić klientom składać unikalne zamówienia. Np. mogą oni tworzyć samodzielnie kartki z życzeniami, które dołączymy do przesyłki, gdy wiemy, że produkt ma być zakupiony jako prezent dla kogoś.
Przykłady, które pozwalają klientom dostosować produkty do ich wizji
Czekoladki w pudełku z własnym grawerem
Firma Chocolissimo pozwala klientom stworzyć własny napis, który jest grawerowany na pudełku czekoladek. Jeśli zajmujemy się sprzedażą prezentów, podobny sposób nadawania unikalnych cech produktom jest rozwiązaniem obowiązkowym.
Wszelkiego typu prezenty to najlepszy typ produktów, którym klienci chcą nadawać cechy unikalne.
źródło: https://chocolissimo.pl/3555-PLXXXX/czekoladki-na-swieta-elegance
Własny nadruk na koszulce
Przedmiotem, który najczęściej przychodzi na myśl, gdy myślimy o unikalnych produktach, są koszulki i bluzy. Tutaj pojawia się spore pole do popisu dla fantazji klientów.
Przykładem sklepu, który stwarza szerokie możliwości, jeśli chodzi o konfigurację produktów, jest firma IdeaShirt. Klienci na stronie produktowej mogą w bardzo swobodny sposób dostosowywać produkty, jakby samodzielnie projektowali koszulkę.
Źródło: https://ideashirt.pl/projektuj/koszulka-t-shirt-economy-meska-biala
Ustawienia parametrów urządzeń elektronicznych
Urządzenia elektroniczne praktycznie zawsze można konfigurować zgodnie z życzeniem klienta. W końcu do komputerów można wstawiać różne podzespoły.
Źródło: https://www.krsystem.pl/konfigurator_pc.html
Jeśli handlujemy elektroniką i mamy sklep na WooCommerce, skorzystanie z w tyczki Flexible Product Fields jest wręcz koniecznością. Zastosowanie jej pozwala nam stworzyć najbardziej zaawansowany konfigurator cech produktu.
Własne imię na drewnianej lampce
Dobrym przykładem pokazującym, jak można sprzedawać unikalne produkty z drewna, jest podejście, które wykorzystuje firma Homi Design. klientki na stronie produktowej, mogą dodawać imiona, które powinny zostać wycięte na lampkach, które ta firma sprzedaje.
Źródło: https://homidesign.pl/produkt/lulijka/
Jak zacząć udostępniać klientom produkty, które oni sami mogą skonfigurować?
Prowadzisz sprzedaż internetową w sklepie WooCommerce? Sprawdź wtyczkę Flexible Product Fields, która pozwoli Twoim klientom w niemal nieograniczony sposób konfigurować produkty wg ich życzeń.
Możesz też przeczytać poradnik, który przeprowadzi Cię przez proces personalizacji produktów w sklepie na WooCommerce.
Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail
