Promocje w WooCommerce – podstawy konfiguracji

promocje-woocommerce">Promocje WooCommerce - jakie masz możliwości

Promocje, rabaty i wyprzedaże to świetny sposób na zachęcenie klientów do zakupów w sklepie WooCommerce. Choć nie jest to zadanie trudne, ten poradnik poprowadzi Cię krok po kroku, dzięki czemu zaoszczędzisz czas. Zobaczysz też, jakie promocje możesz ustawić w WooCommerce bez użycia wtyczki!

Spis treści

Promocje WooCommerce – jakie masz możliwości

Domyślnie WooCommerce pozwala Ci na dodanie cen regularnych oraz promocyjnych.

Cena promocyjna w WooCommerce

💡 Możesz również skorzystać z kuponów rabatowych, które klient może wykorzystać w koszyku lub formularzu zamówienia do obniżenia cen produktów. Dowiedz się więcej o kuponach rabatowych →

Kupony rabatowe WooCommerce

Wróćmy do cen promocyjnych produktów!

Warto wiedzieć, że rabaty można stosować nie tylko dla produktów fizycznych, ale również dla produktów wirtualnych oraz dla produktów z wariantami. W tym drugim przypadku oznacza to, że możesz zorganizować promocję tylko na wybrany wariant produktu, np. koszulkę z nadrukiem, ale tylko czerwoną. Dzięki temu możesz pozbyć się z magazynu wybranych wariantów produktu, na które zazwyczaj jest mniejszy popyt. Wiesz już wszystko, czego potrzebujesz, a więc przechodzimy do realizacji!

💡 WooCommerce jest także dość elastyczny w kwestii ustawianych promocji. Można kontrolować je ręcznie albo zautomatyzować za pomocą harmonogramu. Można je tworzyć w dowolnej chwili i wprowadzić w życie, gdy tylko wpadnie dobry pomysł na promocję. Poniżej dowiesz się więcej na temat harmonogramu promocji.

Jak ustawić ceny promocyjne produktów WooCommerce?

Ustawienie ceny promocyjnej jest bardzo proste 🙂. Odpowiednie pole znajdziesz w zakładce Ustawienia główne w okienku pod polem tekstowym służącym opisowi produktu. Ustawienie promocji z ceny 9,90 zł na 9 zł wygląda tak jak na poniższym zrzucie ekranu.

Cena promocyjna w WooCommerce

Takie ustawienie oczywiście znajduje swoje odzwierciedlenie w sklepie. Klient widzi jednak nie tylko nową cenę, ale i podstawową, tj. przed promocją. Dzięki temu widzi, jak dużą oszczędność daje zakup, a to zwiększa zainteresowanie produktem.

Promocje w Woocommerce - widok sklepu

Promocje w WooCommerce według harmonogramu

Ręczne kontrolowanie trwania promocji może być uciążliwe. Nietrudno przecież zapomnieć o tym, że promocja miała się zakończyć 😥. Promocja trwająca za długo może przynieść stratę z powodu niskiej marży na produkcie.

W celu uniknięcia pomyłek związanych z czasem trwania promocji, w WooCommerce znalazła się funkcja harmonogramu. Widzimy ją tuż obok ceny promocyjnej. Zasada działania jest prosta. Wybieramy zakres dat, w jakich promocja ma być aktywna. Gdy dany dzień minie, promocja wyłączy się automatycznie.

Aby skorzystać z funkcji harmonogramu, musimy kliknąć w pozycję Harmonogram obok ceny promocyjnej:

Harmonogram promocji w WooCommerce

Po kliknięciu tego linku uzyskamy dostęp do zakresu dat. Daty możemy ustawić w wygodny sposób za pomocą kalendarza, który wyświetla się automatycznie:

Kalendarz harmonogramu promocji

Promocje WooCommerce dla produktów z wariantami

Na początku tego poradnika wspomniałem o tym, że promocje mogą dotyczyć jedynie wybranych wariantów produktów. Takie możliwości konfiguracyjne nie znajdują się jednak w Ustawieniach głównych, a bezpośrednio w Wariantach. Pamiętaj, że musisz mieć wcześniej skonfigurowane warianty, a sam produkt musi być produktem z wariantami.

W ustawieniach wariantów przejdź do danego wariantu produktu. Następnie kliknij dany wariant, co spowoduje rozwinięcie szczegółów. Tam znajdziesz dokładnie te same ustawienia, jakie omawialiśmy w przypadku produktu prostego 🙂.

Promocje w Woocommerce - produkt z wariantami

💡 Stałe promocje to nie jedyny model oferowania rabatów. Pamiętaj, że możesz też zastosować w Twoim sklepie kupony rabatowe → Być może zainteresuje Cię także wtyczka do tworzenia i sprzedaży kart podarunkowych, voucherów i biletów w WooCommerce!

Sprzedawaj vouchery i karty podarunkowe w WooCommerce →

Dynamiczne promocje w WooCommerce z Flexible Pricing!

Jeśli standardowe możliwości WooCommerce w zakresie promocji nie są dla Ciebie wystarczające, możesz rozszerzyć swój sklep o nowe funkcjonalności w tym zakresie. W tym celu skorzystaj z wtyczki naszego autorstwa o nazwie Flexible Pricing. Jej możliwości są naprawdę spore 💪. Promocje możesz tworzyć:

  • dla pojedynczych produktów – np. kup produkt z kategorii laptopy, torbę do laptopa kupisz za 50% ceny
  • dla zamówień (w tym na podstawie historii zakupów) – np. jeśli klient wydał co najmniej 250 zł w tym miesiącu, otrzyma 10 zł zniżki
  • dla jednej lub kilku kategorii produktów oraz grup użytkowników – np. 5 zł zniżki dla subskrybentów newslettera (wymaga stworzenia np. grupy Newsletter oraz przypisania do niej użytkownika)
  • promocje kwotowe, procentowe, w oparciu o zaawansowane warunki np. produktów dodanych do koszyka

Więcej informacji na temat wtyczki, a także przykłady zastosowania znajdziesz na stronie wtyczki Flexible Pricing WooCommerce.

Jeśli masz jakieś pytania, zostaw komentarz.

Dodaj dynamiczne promocje WooCommerce z Flexible Pricing →

 

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

[shopmagic_form id="3782" name=false labels=false doubleOptin]

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

[shopmagic_form id="3782" name=false labels=false doubleOptin]