Kupony rabatowe WooCommerce – krok po kroku

O tym, że warto stosować kupony chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Jeśli tu trafiłeś, to na pewno wiesz, jak użytecznym narzędziem marketingowym są kupony. Pokażemy Ci dokładnie w jaki sposób skonfigurować tę funkcję w platformie WooCommerce. Zaczynamy!

Jak zatem w ogóle uruchomić kupony w WooCommerce?

Żeby aktywować używanie kuponów, przejdź do menu WooCommerce → Ustawienia → Ustawienia główne i następnie włącz używanie kuponów.

Dodawanie kuponów

Po aktywacji kuponów, możesz dodać pierwszy kupon. Przejdź do menu WooCommerce → Kupony → Dodaj kupon.

Możesz zacząć dodawanie kuponu:

Kod kuponu – jest to kod rabatowy, który w koszyku będą wprowadzać klienci.

Opis – jest opcjonalny i jest widoczny tylko w panelu admina. Możesz go dodać, aby pamiętać jakiej promocji czy też kampanii marketingowej dotyczył.

Ustawienia główne

Typ rabatu

Procentowy rabat – rabat wyrażony procentowo, np. 20% rabatu od wartości zamówienia.

Kwotowy rabat na koszyk – Rabat o stałej wartości na zakupy dodane do koszyka, np. 100 zł rabatu od zamówienia.

Kwotowy rabat na produkt – Rabat tylko na wybrany produkt.

Wartość kuponu – wpisz wartość kuponu jako kwotę albo za pomocą procentów w zależności od wybranego typu kuponu. Posłuż się systemem dziesiętnym używając przecinka jako separatora (np. 10,50). Nie dodawaj ani znaku waluty, ani znaku „%” – wpisz tylko liczbę.

Zezwól na darmową wysyłkę – zaznacz, jeśli chcesz, żeby klient korzystający z kuponu miał darmową wysyłkę. Dodatkowo musisz włączyć opcję Kuponu umożliwiającego darmową wysyłkę, którą znajdziesz w panelu klikając: WooCommerce → Ustawienia → Wysyłka → Darmowa wysyłka → Darmowa wysyłka wymaga…

Data wygaśnięcia kuponu – wybierz dzień, kiedy kupon ma przestać być aktywny (opcjonalnie).

Ograniczenia użytkowania

W tym miejscu ustawisz ograniczenie m.in. do wybranych produktów, kategorii czy adresów e-mail. Konfiguracja tej sekcji jest opcjonalna. Nie musisz ograniczać użytkowania kuponu.

Minimalna/Maksymalna kwota zakupu – wpisz minimalną lub maksymalną wartość zamówienia uprawniającą skorzystanie z kuponu. Pamiętaj, że ustalasz kwotę przed naliczeniem podatku.

Do pojedynczego użytku – zaznacz tę opcję, jeśli nie chcesz żeby kupon był użyty z innymi kuponami.

Wyklucz produkty z promocji – zaznacz tę opcję, żeby kupon nie mógł zostać zastosowany do produktów w promocji.

Produkty – wybierz listę produktów, które zostaną objęte rabatem.

Wyklucz produkty – wybierz produkty, do których zniżka nie będzie stosowana.

Kategorie produktów – wybierz całe kategorie produktów, które zostaną objęte rabatem.

Wyklucz kategorie – wybierz kategorie, do których zniżka nie będzie stosowana.

Dozwolone e-maile – wpisz listę adresów e-mail, których posiadacze będą uprawnieni do skorzystania z kuponów. Jeśli dodajesz więcej e-maili, przy wpisywaniu rozdziel je przecinkiem. Możesz również użyć gwiazdki (*) aby zastąpić części adresu e-mail. Np. wpisanie frazy *@woocommerce.pl będzie miało zastosowanie do wszystkich adresów w domenie woocommerce.pl

Limity wykorzystania

W tym miejscu ustawisz limit wykorzystania dla kuponu. Konfiguracja tej sekcji jest również opcjonalna.

Limit wykorzystania na kupon – określ, ile razy dany kupon może zostać wykorzystany zanim straci ważność.

Limit wykorzystania na użytkownika – określ, ile razy dany klient może skorzystać z kuponu.

Potrzebujesz więcej funkcji do tworzenia promocji? Spróbuj Flexible Pricing →

Jak widzisz konfiguracja nie jest trudna, jeśli jednak masz pytania, to pisz śmiało. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości.

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

* indicates required

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

* indicates required