Promocje w WooCommerce – podstawy konfiguracji

Promocje, rabaty i wyprzedaże to świetny sposób na zachęcenie klientów do zakupów. Chcesz skonfigurować promocje w WooCommerce? Choć nie jest to zadanie trudne, ten poradnik poprowadzi Cię krok po kroku, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.

WooCommerce jest dość elastyczny w kwestii ustawianych promocji. Można kontrolować je ręcznie albo zautomatyzować za pomocą harmonogramu. Można je tworzyć w dowolnej chwili i wprowadzić w życie, gdy tylko wpadnie dobry pomysł na promocję.

Warto wiedzieć, że rabaty można stosować nie tylko dla produktów fizycznych, ale również dla produktów wirtualnych oraz dla produktów z wariantami. W tym drugim przypadku oznacza to, że możesz zorganizować promocję tylko na wybrany wariant produktu, np. koszulkę z nadrukiem, ale tylko czerwoną. Dzięki temu możesz pozbyć się z magazynu wybranych wariantów produktu, na które zazwyczaj jest mniejszy popyt. Wiesz już wszystko czego potrzebujesz, a więc przechodzimy do realizacji!

Ceny promocyjne – ustawienie ręczne

Ustawienie ceny promocyjnej jest bardzo proste. Odpowiednie pole znajdziesz w zakładce Ustawienia główne w okienku pod polem tekstowym służącym opisowi produktu. Ustawienie promocji z ceny 9,90 zł na 9 zł wygląda tak jak na poniższym zrzucie ekranu.

Cena promocyjna w WooCommerce

Takie ustawienie oczywiście znajduje swoje odzwierciedlenie w sklepie. Klient widzi jednak nie tylko nową cenę, ale i podstawową, tj. przed promocją. Dzięki temu widzi, jak dużą oszczędność daje zakup, a to zwiększa zainteresowanie produktem.

Promocje w Woocommerce - widok sklepu

Promocje w WooCommerce według harmonogramu

Ręczne kontrolowanie trwania promocji może być uciążliwe. Nietrudno przecież zapomnieć o tym, że promocja miała się zakończyć. Promocja trwająca za długo może przynieść stratę z powodu niskiej marży na produkcie. W celu uniknięcia pomyłek związanych z czasem trwania promocji, w WooCommerce znalazła się funkcja harmonogramu. Widzimy ją tuż obok ceny promocyjnej. Zasada działania jest prosta. Wybieramy zakres dat, w jakich promocja ma być aktywna. Gdy dany dzień minie, promocja wyłączy się automatycznie.

Aby skorzystać z funkcji harmonogramu musimy kliknąć w pozycję Harmonogram obok ceny promocyjnej:

Harmonogram promocji w WooCommerce

Po kliknięciu tego linku, uzyskamy dostęp do zakresu dat. Daty możemy ustawić w wygodny sposób za pomocą kalendarza, który wyświetla się automatycznie:

Kalendarz harmonogramu promocji

Promocje dla wariantów

Na początku tego poradnika wspomniałem o tym, że promocje mogą dotyczyć jedynie wybranych wariantów produktów. Takie możliwości konfiguracyjne nie znajdują się jednak w Ustawieniach głównych, a bezpośrednio w Wariantach. Pamiętaj, że musisz mieć wcześniej skonfigurowane warianty, a sam produkt musi być produktem z wariantami.

W ustawieniach wariantów przejdź do danego wariantu produktu. Następnie kliknij na niego, co spowoduje rozwinięcie szczegółów wariantu. Tam znajdziesz dokładnie te same ustawienia, jakie omawialiśmy w przypadku produktu prostego.

Promocje w Woocommerce - produkt z wariantami

Stałe promocje to nie jedyny model oferowania rabatów. Możesz zastosować w swoim sklepie również kupony rabatowe →

Zaawansowana konfiguracja cen promocyjnych – Flexible Pricing

Jeśli standardowe możliwości WooCommerce w zakresie promocji nie są dla Ciebie wystarczające, możesz rozszerzyć swój sklep o nowe funkcjonalności w tym zakresie. W tym celu skorzystaj z wtyczki naszego autorstwa o nazwie Flexible Pricing. Jej możliwości są naprawdę spore. Promocje możesz tworzyć:

  • dla pojedynczych produktów – np. kup produkt z kategorii laptopy, torbę do laptopa kupisz za 50% ceny
  • dla zamówień (w tym na podstawie historii zakupów) – np. jeśli klient wydał co najmniej 250 zł w tym miesiącu, otrzyma 10 zł zniżki
  • dla kategorii oraz grup użytkowników – np. 5 zł zniżki dla subskrybentów newslettera (wymaga stworzenia np. grupy Newsletter oraz przypisania do niej użytkownika)

Więcej informacji na temat wtyczki, a także przykłady zastosowania znajdziesz na stronie wtyczki.

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail