Promocje w WooCommerce – podstawy konfiguracji

Promocje, rabaty i wyprzedaże to świetny sposób na zachęcenie klientów do zakupów. Chcesz skonfigurować promocje w WooCommerce? Choć nie jest to zadanie trudne, ten poradnik poprowadzi Cię krok po kroku, dzięki czemu zaoszczędzisz czas.
Warto wiedzieć, że rabaty można stosować nie tylko dla produktów fizycznych, ale również dla produktów wirtualnych oraz dla produktów z wariantami. W tym drugim przypadku oznacza to, że możesz zorganizować promocję tylko na wybrany wariant produktu, np. koszulkę z nadrukiem, ale tylko czerwoną. Dzięki temu możesz pozbyć się z magazynu wybranych wariantów produktu, na które zazwyczaj jest mniejszy popyt. Wiesz już wszystko czego potrzebujesz, a więc przechodzimy do realizacji!
Ceny promocyjne – ustawienie ręczne
Ustawienie ceny promocyjnej jest bardzo proste. Odpowiednie pole znajdziesz w zakładce Ustawienia główne w okienku pod polem tekstowym służącym opisowi produktu. Ustawienie promocji z ceny 9,90 zł na 9 zł wygląda tak jak na poniższym zrzucie ekranu.
Takie ustawienie oczywiście znajduje swoje odzwierciedlenie w sklepie. Klient widzi jednak nie tylko nową cenę, ale i podstawową, tj. przed promocją. Dzięki temu widzi, jak dużą oszczędność daje zakup, a to zwiększa zainteresowanie produktem.
Promocje w WooCommerce według harmonogramu
Ręczne kontrolowanie trwania promocji może być uciążliwe. Nietrudno przecież zapomnieć o tym, że promocja miała się zakończyć. Promocja trwająca za długo może przynieść stratę z powodu niskiej marży na produkcie. W celu uniknięcia pomyłek związanych z czasem trwania promocji, w WooCommerce znalazła się funkcja harmonogramu. Widzimy ją tuż obok ceny promocyjnej. Zasada działania jest prosta. Wybieramy zakres dat, w jakich promocja ma być aktywna. Gdy dany dzień minie, promocja wyłączy się automatycznie.
Aby skorzystać z funkcji harmonogramu musimy kliknąć w pozycję Harmonogram obok ceny promocyjnej:
Po kliknięciu tego linku, uzyskamy dostęp do zakresu dat. Daty możemy ustawić w wygodny sposób za pomocą kalendarza, który wyświetla się automatycznie:
Promocje dla wariantów
Na początku tego poradnika wspomniałem o tym, że promocje mogą dotyczyć jedynie wybranych wariantów produktów. Takie możliwości konfiguracyjne nie znajdują się jednak w Ustawieniach głównych, a bezpośrednio w Wariantach. Pamiętaj, że musisz mieć wcześniej skonfigurowane warianty, a sam produkt musi być produktem z wariantami.
W ustawieniach wariantów przejdź do danego wariantu produktu. Następnie kliknij na niego, co spowoduje rozwinięcie szczegółów wariantu. Tam znajdziesz dokładnie te same ustawienia, jakie omawialiśmy w przypadku produktu prostego.
Zaawansowana konfiguracja cen promocyjnych – Flexible Pricing
Jeśli standardowe możliwości WooCommerce w zakresie promocji nie są dla Ciebie wystarczające, możesz rozszerzyć swój sklep o nowe funkcjonalności w tym zakresie. W tym celu skorzystaj z wtyczki naszego autorstwa o nazwie Flexible Pricing. Jej możliwości są naprawdę spore. Promocje możesz tworzyć:
- dla pojedynczych produktów – np. kup produkt z kategorii laptopy, torbę do laptopa kupisz za 50% ceny
- dla zamówień (w tym na podstawie historii zakupów) – np. jeśli klient wydał co najmniej 250 zł w tym miesiącu, otrzyma 10 zł zniżki
- dla kategorii oraz grup użytkowników – np. 5 zł zniżki dla subskrybentów newslettera (wymaga stworzenia np. grupy Newsletter oraz przypisania do niej użytkownika)
Więcej informacji na temat wtyczki, a także przykłady zastosowania znajdziesz na stronie wtyczki.
Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail
