WooCommerce Admin – jak wygląda nowy interfejs

Jak pewnie wiecie z komunikatów które otrzymywaliście w swoich sklepach opartych o WooCommerce, od jakiegoś czasu dostępny jest nowy, odświeżony interfejs do obsługi sklepu WooCommerce. W poniższym tekście przedstawię jego najważniejsze cechy i pokuszę się o jego subiektywną ocenę.

WooCommerce Admin jest na etapie testów

W tym momencie WooCommerce Admin jest na etapie testów przed wdrożeniem do core WooCommerce i jest dostępny jako dodatkowa wtyczka do zainstalowania w WordPressie. Kiedy zostanie dopracowany, zostanie wdrożony do paczki z WooCommerce i przy aktualizacji pojawi się we wszystkich sklepach.

Nowy kokpit

WooCommerce Admin

WooCommerce Admin opiera się na nowym, przejrzystym kokpicie. Ten kokpit będzie domyślnym widokiem dla kierownika sklepu w przyszłych wydaniach Woo. Zawiera szczegółowe statystyki na temat funkcjonowania sklepu prezentowane na wykresach. Dzięki prostemu przełącznikowi możemy wybierać między wykresami liniowymi i słupkowymi.

 

Mamy również możliwość wygodnego wyboru zakresu dat do analizy sprzedaży w sklepie. Możliwe jest również porównywanie danych z zakresem z przeszłości:

Każdy sklep ma inne potrzeby, dlatego twórcy modułu dali nam możliwość komponowania widoku kokpitu według własnych potrzeb. Kierownik sklepu ma wpływ na dane które będą prezentowane na ekranie kokpitu i za pomocą przełączników może wybrać interesujące go treści:

Szczegółowe statystyki

W panelu administracyjnym WordPressa zyskamy nowe menu – Analytics. W tej sekcji mamy możliwość wglądu w szczegółowe statystyki w wielu kategoriach:

Są to raporty:

  • przychody
    • przegląd sytuacji finansowej sklepu
    • przychody brutto, zwroty, wartość użytych kuponów, wartości podatków, koszty wysyłki, zysk netto dla zakresów czasowych
  • zamówienia
    • liczba wszystkich zamówień, przychód netto, średnia wartość zamówienia, średnia liczba pozycji w zamówieniu
  • produkty
    • wyświetlanie i porównanie sprzedaży produktów
    • porównanie danych sprzedażowych według wyników konkretnych produktów (wraz z wariantami)
  • stany magazynowe
    • wyświetlanie całego katalogu produktów w sklepie według statusu: na stanie, niski stan magazynowy, brak w magazynie
  • kategorie
    • filtrowanie kategorii według wyników ilościowych i wartościowych
  • kupony
    • zestawienie i wartości użytych kuponów
  • klienci
    • podgląd klienta: dane, liczba zamówień, kwota wydana w sklepie, średnia wartość zamówienia
  • podatki
    • przeliczanie podatków według kraju nabywcy, sumowanie wpływów z podatków

Nowy panel aktywności

Otrzymaliśmy od twórców nowy pasek narzędzi, który pozostaje widoczny podczas przeglądania wszystkich podstron związanych z WooCommerce w panelu admina. Zaprezentowane na nim są tzw. „okruszki”, czyli ścieżka prowadząca do konkretnej podstrony panelu. Na pasku znajduje się również pięć ikon, pozwalających na szybki dostęp do najważniejszych informacji związanych z funkcjonowaniem sklepu:

I tak, będziemy mogli z poziomu paska:

  • podglądać nowe zamówienia, szybko do nich przechodzić i zmieniać ich status
  • podglądać i zarządzać niskimi stanami magazynowymi
  • podglądać powiadomienia i komunikaty WordPressa i WooCommerce
  • podglądać i moderować recenzje kupujących

Interfejs oparty o AJAX

Interfejs jest oparty o AJAX, przez co odwiedzanie kolejnych podstron nie powoduje przeładowania całej strony. Sprawia to wrażenie że sklep funkcjonuje wydajnie. Myślę że gdyby w ten sposób miał działać cały WooCommerce od strony admina, nie byłoby to złe rozwiązanie. Powinna jednak znaleźć się opcja wyłączenia takiego mechanizmu, z myślą o sklepach które działają wolniej – w ich przypadku nowy interfejs może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Moja ocena

Poniżej moje przemyślenia na temat nowego interfejsu:

Mocne strony

  • interfejs oparty o AJAX, przez co odwiedzanie kolejnych podstron nie powoduje przeładowania całej strony
  • nowy kokpit, będący pierwszym widokiem po zalogowaniu do sklepu kierownika sklepu – wszystkie informacje w jednym miejscu
  • brak potrzeby stosowania zewnętrznych narzędzi do prostej analityki – wbudowane raporty obsłużą wiele scenariuszy
  • czytelny pasek powiadomień z podziałem na najważniejsze sekcje
  • możliwość ukrycia notice’ów pochodzących z wtyczek

Słabe strony

  • problemy z wydajnością nowego interfejsu – nadal wymaga on optymalizacji
  • brak pomysłu twórców na zagospodarowanie sekcji Inbox –  na razie nie daje ona żadnych korzyści

Zmiany w interfejsie WooCommerce to na pewno krok w dobrą stronę. Cieszy fakt, że twórcy poddają pod opinię wszystkich nowe rozwiązania, zanim zostaną wdrożone przy aktualizacji.

Przetestować nowy interfejs możecie już teraz, pobierając wtyczkę z repozytorium

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

* indicates required

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

* indicates required