Hurt-Detal, czyli jak różnicować ceny dla różnych grup klientów

W tym artykule pokażę Ci jak skonfigurować Twój sklep na zasadzie WooCommerce hurt detal. Będziesz mieć możliwość zastosowania różnych cen dla różnych grup klientów. Skorzystamy z dwóch wtyczek, przez których konfigurację przeprowadzę Cię krok po kroku.

Potrzebne wtyczki

W celu skonfigurowania Twojego sklepu w modelu WooCommerce hurt detal będzie Ci potrzebna:

  • wtyczka Flexible Pricing
  • oraz wtyczka Groups
W tym artykule omawiamy definiowanie grup klientów i ustawianie rabatów dla danych grup. Jeśli interesuje Cię prostszy rabat hurtowy dla każdego klienta sklepu, skorzystaj z poradnika Rabat Hurtowy WooCommerce →

Flexible Pricing

Jest to wtyczka autorstwa firmy WP Desk. Firma WP Desk (w której pracuję) zajmuje się tworzeniem wtyczek dla WooCommerce. Na koncie mamy kilkadziesiąt wtyczek, z których aktywnie korzysta kilkanaście tysięcy sklepów.

Flexible Pricing - banner

Flexible Pricing to wtyczka do tworzenia promocji i rabatów. Znajduje jednak zastosowanie również przy tworzeniu sklepu w modelu WooCommerce hurt detal.

Z jej pomocą ustawimy rabaty dla wybranych grup klientów.

Wtyczka ta jest płatna i dostępna na stronie WP Desk.

Kup wtyczkę Flexible Pricing

Groups

Sama wtyczka Flexible Pricing nie umożliwia tworzenia i zarządzania grupami klientów.

W tym celu skorzystamy z darmowej wtyczki Groups.

Jest ona bardzo popularna, korzysta z niej ponad 20 000 użytkowników.

Groups - WordPress.org

Wtyczka ta doskonale integruje się z Flexible Pricing.

Pobierz wtyczkę Groups

Konfiguracja modelu WooCommerce hurt detal

Gdy masz już zainstalowane potrzebne wtyczki, możesz przejść do konfiguracji.

Tworzenie nowej grupy

Zacznijmy od utworzenia grupy klientów. Nazwiemy ją „Kontrahenci”.

Możesz użyć dowolnej nazwy i utworzyć dowolną liczbę grup klientów.

Przejdź do zakładki Groups. Następnie kliknij przycisk New Group.

Konfiguracja wtyczki Groups

Twoim oczom ukaże się nowy ekran. W tym miejscu wprowadź dowolną nazwę grupy. Następnie kliknij przycisk Add.

Add a new group - konfiguracja wtyczki

Opis (Description) jest opcjonalny. W przypadku większej liczby grup może pomóc odnaleźć je na liście.

Capabilities to dodatkowe funkcje grupy, z których w modelu WooCommerce hurt detal nie będziemy korzystać.

Przypisanie użytkownika do grupy

Kolejnym krokiem jest dodanie klientów do wybranych grup.

W tym celu przejdź do zakładki Użytkownicy. Na liście zaznacz odpowiednich klientów. Nad listą klientów znajdziesz pole, w którym wybierzesz, do której grupy chcesz dodać tych klientów. By zastosować zmianę kliknij przycisk Apply.

Tutaj instrukcja obrazkowa:

Dodawanie użytkownika do grupy

Tworzenie promocji

Mamy gotową grupę i przypisanych do niej klientów.

Pora skonfigurować stawki rabatowe.

Przejdź do wtyczki Flexible Pricing i wybierz zakładkę Promocje dla grup.

W tym miejscu znajdziesz możliwość ustawienia rabatu procentowego lub kwotowego dla danej grupy klientów.

Promocje dla grup w Flexible Pricing

Zakładka ta nie będzie widoczna, jeśli wtyczka Groups nie będzie włączona.

Oprócz prostego, stałego rabatu dla danej grupy na cały asortyment, masz również inne opcje.

Pozostałe typy rabatów po aktywacji wtyczki Groups również zyskują dodatkową funkcjonalność.

Możesz ustawić rabaty czasowe, rabaty na kategorie czy zamówienia. W każdym z typów znajdziesz możliwość zdefiniowania grupy klientów, dla której rabat ma obowiązywać:

Zastosowanie grup dla promocji we Flexible Pricing

Więcej informacji na temat innych opcji rabatowania znajdziesz w dokumentacji wtyczki.

Działanie w sklepie

Czas zerknąć na efekt końcowy.

Klient, który został dodany do grupy, dla której został udzielony rabat, zobaczy obniżone ceny już na poziomie sklepu:

WooCommerce hurt detal - efekt w sklepie

Jak widzisz, nie ma potrzeby dodawania produktów do koszyka. Rabat jest przeliczany bezpośrednio w sklepie, a nie dopiero w koszyku.

Podsumowanie

W tym krótkim artykule przedstawiłem Ci możliwość konfiguracji sklepu w modelu WooCommerce hurt detal. Jeśli masz dodatkowe pytania lub uwagi, daj znać w komentarzu.

Przy okazji, może zainteresuje Cię mój tekst na temat sprzedaży niestandardowych produktów (na metry, kilogramy itp.)?

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

* indicates required

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

* indicates required