Wybór kuriera do sklepu internetowego – porównanie 2024
Wybór odpowiedniej firmy kurierskiej w sklepie internetowym może mieć wpływ na wysokość sprzedaży. Zdarza się, że klienci rezygnują z zakupów, bo nie widzą interesującej ich metody dostawy towaru — warto więc poświęcić chwilę na analizę dostępnych usług. Poniżej omawiamy oferty popularnych kurierów dla sklepów internetowych. W artykule znajdziesz też linki do integracji z przewoźnikami, co ułatwi Ci wybór kuriera dla Twojego sklepu na WordPress i WooCommerce ?.
Spis treści
- Formy wysyłki w sklepie internetowym
- Ogólne kryteria wyboru kuriera do sklepu internetowego
- Firmy kurierskie na rynku e-commerce w Polsce
- Brokerzy kurierscy dla e-sklepów
- Kilka firm kurierskich w sklepie: Czy warto?
Formy wysyłki w sklepie internetowym
Zanim przedstawimy oferty poszczególnych firm dedykowane sklepom internetowym, wymieńmy najpopularniejsze metody dostawy spotykane w handlu internetowym — te, które warto mieć na swojej stronie.
- Dostawa do domu
- Automaty paczkowe
- Odbiór w punkcie (click&collect)
- Dostawa z wniesieniem
- Wysyłka zagraniczna
Jeśli Twoja działalność opiera się na handlu jakimś nietypowym dla e-commerce rodzajem dóbr (np. żywność), powinna Cię również zainteresować w ofercie kurierów usługa transportu żywności. Nie każdy kurier świadczy taką usługę. Warto więc dobrze się zastanowić nad specyficznymi potrzebami Twojego sklepu w kontekście oferty kurierskiej ?.
Ogólne kryteria wyboru kuriera do sklepu internetowego
Dostawa towaru do klienta jest tym etapem zamówienia, od którego zależy zadowolenie zarówno Twoje — jako właściciela sklepu — jak również kupujących. Trzeba więc wybór poprzedzić szczegółową analizą. Jeśli masz taką możliwość, porozmawiaj w tej sprawie z innymi właścicielami sklepów lub poszukaj informacji w mediach społecznościowych na temat jakości usług każdej z firm.
Szukając informacji na własną rękę, weź pod uwagę poniższe kryteria.
1. Atrakcyjny cennik
Cena w przypadku usług kurierskich z reguły jest negocjowana indywidualnie, ale dobrze jest znać ogólne przedziały kwotowe, jakich możesz się spodziewać, podejmując współpracę. Dobrze, jeśli koszty dostawy w Twoim sklepie pozwalają budować przewagę konkurencyjną.
2. Możliwość śledzenia przesyłek
Każdy klient chce wiedzieć, gdzie znajduje się jego przesyłka i kiedy może jej się spodziewać. Tak więc funkcjonalność pozwalająca śledzić etapy finalizacji zamówienia jest warta uwagi zarówno z punktu widzenia klienta, jak i Twojego. Śledzenie przesyłki to bardzo pomocna i oszczędzająca czas funkcjonalność sklepu.
3. Jakość oferowanej obsługi klienta
Integracja usług kuriera ze sklepem internetowym bazuje na rozwiązaniach technologicznych, które mogą niekiedy nas zawieść. A za wszelką cenę powinno nam zależeć na uniknięciu sytuacji, w której klient sklepu nie może skorzystać z wybranej opcji dostawy z powodu jakiejś awarii.
W tym miejscu współpraca z dostawcą usługi kurierskiej może mieć duże znaczenie dla zadowolenia klientów sklepu. Warto więc pod tym kątem również ocenić oferty. Sprawdź, czy wsparcie techniczne jest oferowane 24/7 i czy można połączyć się z konsultantem telefonicznie.
4. Integracja ze sklepem
Integracja usług danego kuriera ze sklepem internetowym jest niezbędnym elementem wpływającym na Twoją wygodę obsługi zamówień. Jeśli znajdziesz firmę, która takowej integracji nie oferuje, nawet nie bierz jej pod uwagę. Czas to pieniądz — nie trać czasu na ręczną pracę tam, gdzie można zautomatyzować proces.
Jeśli korzystasz z WooCommerce, na szczęście usługi czołowych firm kurierskich można bez problemu zintegrować ze sklepem na WordPress i WooCommerce.
5. Opinie na temat pracy kurierów
Zdarza się, że konkretni kurierzy niedbale obchodzą się z paczkami, doprowadzając do uszkodzenia ich zawartości. Tutaj warto zrobić dokładny przegląd grup na Facebooku, forów dyskusyjnych i sprawdzić, co ludzie piszą — a na pewno piszą, jeśli pojawiają się zaniechania po stronie kurierów.
6. Kompletność zakresu usług
Twój sklep musi w pełni spełniać oczekiwania klientów — tyczy się to również form wysyłki, a więc firma, która będzie je obsługiwać musi zapewnić szeroki wachlarz możliwości wysyłkowych ?.
7. Limity paczkowe
Kryterium to rzadko kiedy brane jest pod uwagę przy wyborze kuriera, ale może być ono szczególnie istotne w przypadku sklepów, które dopiero wchodzą na rynek. Większość firm kurierskich w umowie z właścicielem sklepu definiuje minimalną ilość obsłużonych przesyłek w skali miesiąca. ? Jeśli sklep nie zrealizuje określonej ilości zamówień, wtedy musi płacić określoną kwotę firmie kurierskiej!
Wszystkie te kryteria są ważne, ponieważ ułatwią Ci wybór kuriera dla sklepu internetowego, także tego na WordPress i WooCommerce!
Firmy kurierskie na rynku e-commerce w Polsce
Z roku na rok przybywa firm oferujących różnego rodzaju usługi kurierskie. Pojawiają się zarówno krajowi dostawcy jak również międzynarodowe firmy. Trzeba też pamiętać, że nie każda firma oferuje taki sam zakres usług. Pewne jest, że będzie trzeba sięgnąć po usługi co najmniej dwóch firm kurierskich ?.
1. InPost
Rozważając wybór kuriera dla sklepu internetowego, nie można nie zwrócić uwagi na ofertę polskiego potentata w branży kurierskiej. InPost kojarzony głównie z paczkomatami, także oferuje pełną listę usług, jakich potrzebują właściciele sklepów internetowych.
Cennik InPost, jeżeli chodzi o usługi kurierskie, zaczyna się od kwoty 9,99 zł netto za paczkę — za pośrednictwem kuriera InPost można nadać paczkę o masie do 50 kg. Cennik dotyczący paczkomatów zaczyna się od kwoty 8,91 zł netto.
Jeśli posiadasz sklep na WooCommerce, możesz skorzystać z integracji z InPostem dzięki wtyczce od WP Desk.
Wtyczka InPost WooCommerce – Paczkomaty, Listy, Kurier →
2. DPD
Choć w internecie można spotkać się z wieloma nieprzychylnymi opiniami, to ta polska firma z powodzeniem rozwija się od 1991 roku.
Niestety cena nie działa na korzyść DPD — operator ma jedne z wyższych stawek. Można oczywiście indywidualnie negocjować warunki umowy, zwłaszcza jeśli Twój sklep generuje niezły przychód.
Przy okazji DPD wspomnieć należy, że jest to jedyna firma kurierska, która sklepom internetowym oferuje bezpłatne drukowanie etykiet.
Usługi tego kuriera łatwo zintegrujesz ze swoim sklepem WooCommerce także za pomocą wtyczki ?.
3. DHL
DHL to niemiecka firma kurierska oferująca właścicielom sklepów umowę, w ramach której mogą nadawać przesyłki od kwoty 10.86 zł. Warto odnotować, że DHL udostępnia jedną umowę na wszystkie swoje usługi. Dodatkowo firma ta bezpłatnie oferuje podjazd kuriera do wskazanego miejsca.
DHL oferuje sklepom internetowym kilka funkcjonalności uatrakcyjniających ofertę:
- Możliwość przekierowania paczki na inny adres dostawy
- Opcję odbioru przez sąsiada
- System powiadomień SMS — zarówno dla sprzedawcy, jak i kupującego
- Codziennie wysyłany mailem raport przesyłek niedoręczonych
Usługi kuriera łatwo zintegrujesz ze swoim sklepem dzięki wtyczce dla WooCommerce.
DHL WooCommerce – integracja ze sklepem →
4. FedEx
FedEx to najpopularniejsza na całym świecie firma kurierska dla e-commerce — na swojej stronie chwali się opcją doręczenia przesyłek na następny dzień.
Usługę FedEx możesz zintegrować ze swoim sklepem dzięki wtyczce.
Wtyczka pozwoli Ci na:
- Automatyczne dopasowanie dostępnych form wysyłki FedEx na podstawie lokalizacji klienta.
- Automatyczne ustawianie kosztów wysyłki.
- Podział zamówienia na paczki w przypadku większych zamówień.
FedEx udostępnia sprzedającym i kupującym możliwość monitorowania statusu przesyłki na podstawie numeru przesyłki.
5. UPS
Marka znana na całym świecie. W ofercie UPS na uwagę zasługuje możliwość doręczania przesyłek w soboty. Wspomnieć też trzeba o funkcjonalności, która pozwala w UPS tworzyć masowe przesyłki (do 250) z wykorzystaniem pliku wsadowego.
UPS udostępnia system monitorowania statusu przesyłki za pomocą wiadomości SMS.
- UPS WooCommerce – Etykiety nadawcze i śledzenie przesyłek ➡️. Wtyczka pozwala tworzyć i śledzić przesyłki i generować etykiety bezpośrednio z poziomu sklepu WooCommerce.
- UPS WooCommerce – Stawki live i punkty odbioru ➡️. Ten dodatek natomiast pozwala obliczać koszty dostawy w oparciu o lokalizację klienta.
6. Poczta Polska
Poczta Polska nie cieszy się dobrą opinią, ale są klienci, dla których może to być jedyna rozpoznawalna marka podczas finalizacji zamówienia w sklepie internetowym. Wdrożenie rozwiązań Pocztex w swoim sklepie może nie być złym pomysłem. Zwłaszcza że operator oferuje naprawdę dużą bazę punktów odbioru (17 000) na terenie całego kraju!
W przypadku podjęcia współpracy z Pocztą Polską w zakresie usług kurierskich dla sklepu internetowego trzeba wiedzieć, że wsparcie klienta jest dość utrudnione. Bardzo ciężko skontaktować się z infolinią telefoniczną.
Sklep internetowy z kurierem Poczty Polskiej z łatwością zintegrujesz używając wtyczki od WP Desk. Pozwoli Ci ona tworzyć przesyłki, generować etykiety oraz śledzić status przesyłki z poziomu Twojego sklepu WooCommerce.
Wtyczka eNadawca Poczta Polska WooCommerce →
7. Orlen Paczka
Usługa dawniej znana pod nazwą Paczka w Ruchu. Obecnie Orlen oferuje 6000 punktów odbioru przesyłek — głównie są to automaty paczkowe, stacje Orlen i kioski Ruch.
Orlen Paczka dostarcza również aplikację mobilną, która pozwala zdalnie otwierać skrytki, śledzić przesyłki, jak również dostarcza mapę lokalizacji.
Wtyczka Orlen Paczka WooCommerce →
8. GLS
Możesz też skorzystać z GLS i wybrać tę firmę jako kuriera dla Twojego sklepu internetowego.
Usługi GLS to przesyłki kurierskie oraz Szybka Paczka/ParcelShop. Możesz też w łatwy sposób drukować etykiety i zarządzać przesyłkami. Wszystkie te funkcje znajdziesz w GLS. Także bezpośrednio w WooCommerce z wtyczką.
9. Xpress Delivery
Niektórzy klienci e-commerce bywają na tyle niecierpliwi, że chcą otrzymać paczkę jeszcze w dniu zakupu. Jeśli masz wrażenie, że Twój sklep często odwiedzają takie osoby, warto zainteresować się ofertą Xpress Delivery — dzięki niej kupujący w wielu przypadkach otrzymają swoje przesyłki do 120 minut od odbioru ich przez kuriera.
Także tę usługę możesz zintegrować ze sklepem WP za pomocą jednego dodatku!
Brokerzy kurierscy dla e-sklepów
Współpraca z tego typu firmami jest doskonałym pomysłem dla sklepów, które dopiero rozpoczynają działalność. Brokerzy nie wymagają podpisywania umów przed rozpoczęciem współpracy, a ich stawki są naprawdę atrakcyjne.
1. Furgonetka
Furgonetka to wiodący pośrednik w branży kurierskiej. Firma ma podpisane umowy z praktycznie wszystkimi największymi firmami kurierskimi. Korzystając z usług Furgonetki, nie trzeba wiązać się z nikim umową — można elastycznie wybierać usługi kurierów, które w danej chwili są najbardziej opłacalne ?.
Powodów, dla których warto nawiązać współpracę z tym brokerem, jest kilka:
- Brak kosztów rejestracji konta
- Atrakcyjny cennik przesyłek
- Brak konieczności wiązania się umową z firmą
- Łatwa obsługa systemu
Prowadząc sklep internetowy WooCommerce zintegrujesz go z Furgonetką za pomocą wtyczki od WP Desk!
Dzięki temu będziesz zarządzać przesyłkami z panelu sklepu.
Wtyczka Furgonetka WooCommerce →
W naszym kraju — oprócz Furgonetki — działają też inni brokerzy kurierscy, m.in. KurJerzy.pl, Apkaczka.pl, czy też SmartKurier. W zestawieniu omówiliśmy tylko Furgonetkę, ponieważ w naszym przekonaniu jest to oferta nr jeden wśród tego typu firm.
Kilka firm kurierskich w sklepie: Czy warto?
Jeśli mówimy o równoległym korzystaniu z usług kilku typowych firm kurierskich, takich jak DPD, UPS, czy DHL, nie ma to większego sensu. Trzeba jednak zauważyć, że klienci chętnie wybierają paczkomaty. Oznacza to, że warto skorzystać z usług jednej z firm kurierskich, oraz nawiązać współpracę z InPostem, czy Pocztą Polską bądź usługą Orlen Paczka.
Bez względu, którego kuriera wybierzesz…
Im wygodniejsze i przyjemniejsze będą zakupy w Twoim sklepie, tym większa szansa, że klient do Ciebie wróci. Albo w bardziej pesymistycznym wariancie: nie porzuci koszyka w czasie realizacji zamówienia. Pozwól więc klientom na etapie wyboru form dostawy, wskazać punkty na mapie, spośród których będą oni mogli wybrać lokalizację, w której chcą odebrać swoją przesyłkę ?!
Wtyczka Punkty Odbioru WooCommerce pozwoli Ci na stronie zamówienia umieścić taką mapę!
Sprawdź Punkty Odbioru WooCommerce →
Takie rozwiązanie znacznie podnosi doświadczenia zakupowe na etapie finalizacji zamówienia — warto więc je wdrożyć na stronie sklepu.
Podsumowanie: Wybór kuriera do sklepu internetowego
Jak widzisz, nie ma jednej idealnej firmy. Te, wymienione wyżej cieszą się popularnością i uznaniem wśród wielu właścicieli sklepów działających w Polsce. Tak jak już wspomnieliśmy — wyboru należy dokonać w oparciu o potrzeby i możliwości konkretnego sklepu. Biorąc pod uwagę, m.in. kryteria podane w pierwszej części tego artykułu.
Jeśli masz jakieś pytania o wybór kuriera dla Twojego sklepu internetowego na WordPress i WooCommerce, daj znać!