Wybór kuriera do sklepu internetowego – porównanie 2022

InPost dla sklepu internetowego

Wybór odpowiedniej firmy kurierskiej w sklepie internetowym może mieć wpływ na wysokość sprzedaży. Zdarza się, że klienci rezygnują z zakupów, bo nie widzą interesującej ich metody dostawy towaru — warto więc poświęcić chwilę na analizę dostępnych usług. Poniżej omawiamy oferty popularnych kurierów dla sklepów internetowych.  

Zanim przedstawimy oferty poszczególnych firm dedykowane sklepom internetowym, wymieńmy najpopularniejsze metody dostawy spotykane w handlu internetowym — te, które warto mieć na swojej stronie. 

  • Dostawa do domu;
  • Automaty paczkowe;
  • Odbiór w punkcie (click&collect);
  • Dostawa z wniesieniem;
  • Wysyłka zagraniczna;

Jeśli Twoja działalność opiera się na handlu jakimś nietypowym dla e-commerce rodzajem dóbr (np. żywność), powinna Cię również zainteresować w ofercie kurierów usługa transportu żywności. Nie każdy kurier świadczy taką usługę. Warto więc dobrze się zastanowić nad specyficznymi potrzebami Twojego sklepu w kontekście oferty kurierskiej.

Ogólne kryteria wyboru kuriera do sklepu internetowego

Dostawa towaru do klienta jest tym etapem zamówienia, od którego zależy zadowolenie zarówno Twoje — jako właściciela sklepu — jak również kupujących. Trzeba więc wybór poprzedzić szczegółową analizą. Jeśli masz taką możliwość, porozmawiaj w tej sprawie z innymi właścicielami sklepów lub poszukaj informacji w mediach społecznościowych na temat jakości usług każdej z firm.

Szukając informacji na własną rękę, weź pod uwagę poniższe kryteria. 

Atrakcyjny cennik

Cena w przypadku usług kurierskich z reguły jest negocjowana indywidualnie, ale dobrze jest znać ogólne przedziały kwotowe, jakich możesz się spodziewać, podejmując współpracę. Dobrze, jeśli koszty dostawy w Twoim sklepie pozwalają budować przewagę konkurencyjną. 

Możliwość śledzenia przesyłek

Każdy klient chce wiedzieć, gdzie znajduje się jego przesyłka i kiedy może jej się spodziewać. Tak więc funkcjonalność pozwalająca śledzić etapy finalizacji zamówienia jest warta uwagi zarówno z punktu widzenia klienta, jak i Twojego. 

Jakość oferowanej obsługi klienta

Integracja usług kuriera ze sklepem internetowym bazuje na rozwiązaniach technologicznych, które mogą niekiedy nas zawieść. A za wszelką cenę powinno nam zależeć na uniknięciu sytuacji, w której klient sklepu nie może skorzystać z wybranej opcji dostawy z powodu jakiejś awarii.

W tym miejscu współpraca z dostawcą usługi kurierskiej może mieć duże znaczenie dla zadowolenia klientów sklepu. Warto więc pod tym kątem również ocenić oferty. Sprawdź, czy wsparcie techniczne jest oferowane 24/7 i czy można połączyć się z konsultantem telefonicznie. 

Integracja ze sklepem

Integracja usług danego kuriera ze sklepem internetowym jest niezbędnym elementem wpływającym na Twoją wygodę obsługi zamówień. Jeśli znajdziesz firmę, która takowej integracji nie oferuje, nawet nie bierz jej pod uwagę. Czas to pieniądz — nie trać czasu na ręczną pracę, tam gdzie można zautomatyzować proces.

Jeśli korzystasz z WooCommerce, na szczęście usługi czołowych firm kurierskich można bez problemu zintegrować ze sklepem na WordPress

Opinie na temat pracy kurierów

Zdarza się, że konkretni kurierzy niedbale obchodzą się z paczkami, doprowadzając do uszkodzenia ich zawartości. Tutaj warto zrobić dokładny przegląd grup na Facebooku, forów  dyskusyjnych i sprawdzić, co ludzie piszą — a na pewno piszą, jeśli pojawiają się zaniechania po stronie kurierów.

Kompletność zakresu usług

Twój sklep musi w pełni spełniać oczekiwania klientów — tyczy się to również form wysyłki, a więc firma, która będzie je obsługiwać musi zapewnić szeroki wachlarz możliwości wysyłkowych. 

Limity paczkowe

Kryterium to rzadko kiedy brane jest pod uwagę przy wyborze kuriera, ale może być ono szczególnie istotne w przypadku sklepów, które dopiero wchodzą na rynek. Większość firm kurierskich w umowie z właścicielem sklepu definiuje minimalną ilość obsłużonych przesyłek w skali miesiąca. Jeśli sklep nie zrealizuje określonej ilości zamówień, wtedy musi płacić określoną kwotę firmie kurierskiej.

Firmy kurierskie na krajowym rynku e-commerce

Z roku na rok przybywa firm oferujących różnego rodzaju usługi kurierskie. Pojawiają się zarówno krajowi dostawcy, jak również międzynarodowe firmy. Trzeba też pamiętać, że nie każda firma oferuje taki sam zakres usług. Pewne jest, że będzie trzeba sięgnąć po usługi co najmniej dwóch firm kurierskich. 

DHL

DHL kurier dla sklepu internetowego

DHL to niemiecka firma kurierska oferująca właścicielom sklepów umowę, w ramach której mogą nadawać przesyłki od kwoty 10.86 zł. Warto odnotować, że DHL udostępnia jedną umowę na wszystkie swoje usługi. Dodatkowo, firma ta bezpłatnie oferuje podjazd kuriera do wskazanego miejsca.

DHL oferuje sklepom internetowym kilka funkcjonalności uatrakcyjniających ofertę:

  • Możliwość przekierowania paczki na inny adres dostawy;
  • Opcję odbioru przez sąsiada;
  • System powiadomień SMS — zarówno dla sprzedawcy, jak i kupującego;
  • Codziennie wysyłany mailem raport przesyłek niedoręczonych;

Usługi kuriera łatwo zintegrujesz ze swoim sklepem dzięki wtyczce DHL WooCommerce Integracja.

Aby rozpocząć współpracę z DHL, sprzedawca musi podpisać umowę. 

FedEx

FedEx to najpopularniejsza na całym świecie firma kurierska dla e-commerce — na swojej stronie chwali się opcją doręczenia przesyłek na następny dzień. 

Usługę FedEx możesz zintegrować ze swoim sklepem dzięki wtyczce FedEx WooCommerce. Plugin pozwoli Ci na:

  • Automatyczne dopasowanie dostępnych form wysyłki FedEx na podstawie lokalizacji klienta;
  • Automatyczne ustawianie kosztów wysyłki;
  • Podział zamówienia na paczki w przypadku większych zamówień.

Należy dodać, że kurier oferuje wniesienie i zniesienie paczek do 70kg. 

FedEx udostępnia sprzedającym i kupującym możliwość monitorowania statusu przesyłki na podstawie numeru przesyłki. 

DPD

DPD w sklepie internetowym

Choć w internecie można spotkać się z wieloma nieprzychylnymi opiniami, to ta polska firma z powodzeniem rozwija się od 1991 roku. 

Niestety cena nie działa na korzyść DPD — operator ma jedne z wyższych stawek. Można oczywiście indywidualnie negocjować warunki umowy, zwłaszcza jeśli Twój sklep generuje niezły przychód. 

Przy okazji DPD wspomnieć należy, że jest to jedyna firma kurierska, która sklepom internetowym oferuje bezpłatne drukowanie etykiet. 

Usługi tego kuriera łatwo zintegrujesz ze swoim sklepem za pomocą wtyczki DPD WooCommerce.

UPS

Marka znana na całym świecie. W ofercie UPS na uwagę zasługuje możliwość doręczania przesyłek w soboty. Wspomnieć też trzeba o funkcjonalności, która pozwala w UPS tworzyć masowe przesyłki (do 250) z wykorzystaniem pliku wsadowego.

UPS udostępnia system monitorowania statusu przesyłki za pomocą wiadomości SMS. 

Dla sklepów WooCommerce dostępne są dwie wtyczki, które pozwalają zaoszczędzić pracę i czas.

Poczta Polska

Poczta Polska nie cieszy się dobrą opinią, ale są klienci, dla których może to być jedyna rozpoznawalna marka podczas finalizacji zamówienia w sklepie internetowym. Wdrożenie rozwiązań Pocztex w swoim sklepie może nie być złym pomysłem. Zwłaszcza, że operator oferuje naprawdę dużą bazę punktów odbioru (17 000) na terenie całego kraju. 

Poczta Polska — podobnie jak InPost — oferuje klientom możliwość odbioru paczek w automatach pocztowych. Pocztex to również typowe usługi kurierskie z dostawą do drzwi. 

W przypadku podjęcia współpracy z Pocztą Polską w zakresie usług kurierskich dla sklepu internetowego trzeba wiedzieć, że wsparcie klienta jest dość utrudnione. Bardzo ciężko  skontaktować się z infolinią telefoniczną. 

Sklep internetowy z kurierem Poczty Polskiej z łatwością zintegrujesz, używając wtyczki eNadawca Poczta Polska WooCommerce. Pozwoli Ci ona tworzyć przesyłki, generować etykiety, śledzić status przesyłki z poziomu Twojego sklepu WooCommerce. 

InPost

InPost dla sklepu internetowego

Rozważając wybór kuriera dla sklepu internetowego, nie można nie zwrócić uwagi na ofertę polskiego potentata w branży kurierskiej. InPost kojarzony głównie z paczkomatami, także oferuje pełną listę usług, jakich potrzebują właściciele sklepów internetowych. 

Cennik Inpost jeżeli chodzi o usługi kurierskie zaczyna się od kwoty 9,99 zł netto za paczkę — za pośrednictwem kuriera InPost można nadać paczkę o masie do 50 kg. Cennik dotyczący paczkomatów zaczyna się od kwoty 8,91 zł netto. 

InPost oferuje odbiór przesyłek z siedziby sklepu. Usługa ta jest bezpłatna w momencie, gdy sprzedawca zleca odbiór 5 lub więcej paczek.

Plugin WP Desk InPost WooCommerce – Paczkomaty, Listy, Kurier zapewnia kompletną integrację sklepu internetowego z usługami InPost.

Orlen Paczka

Usługa dawniej znana pod nazwą Paczka w Ruchu. Obecnie Orlen oferuje 6000 punktów odbioru przesyłek — głównie są to automaty paczkowe, stacje Orlen i kioski Ruch. 

Orlen Paczka dostarcza również aplikację mobilną, która pozwala zdalnie otwierać skrytki, śledzić przesyłki, jak również dostarcza mapę lokalizacji. 

Xpress Delivery

Niektórzy klienci e-commerce bywają na tyle niecierpliwi, że chcą otrzymać paczkę jeszcze w dniu zakupu. Jeśli masz wrażenie, że Twój sklep często odwiedzają takie osoby, warto zainteresować się ofertą Xpress Delivery — dzięki niej kupujący w wielu przypadkach otrzymają swoje przesyłki do 120 minut od odbioru ich przez kuriera. 

Pamiętaj, że ta usługa nie jest dostępna w całym kraju — kurierzy Xpress odbierają paczki w 39 miastach Polski. 

Usługę zintegrujesz ze sklepem WP za pomocą wtyczki Xpress Delivery WooCommerce.

Brokerzy kurierscy dla e-sklepów

Współpraca z tego typu firmami jest doskonałym pomysłem dla sklepów, które dopiero rozpoczynają działalność. Brokerzy nie wymagają podpisywania umów przed rozpoczęciem współpracy, a ich stawki są naprawdę atrakcyjne. Firmy te mają podpisane umowy z kurierami i działają na zasadzie pośrednika między Twoim sklepem, a popularnymi kurierami. 

Furgonetka

Furgonetka to wiodący pośrednik w branży kurierskiej. Firma ma podpisane umowy z praktycznie wszystkimi wiodącymi firmami kurierskimi. Korzystając z usług Furgonetki, nie trzeba wiązać się z nikim umową — można elastycznie wybierać usługi kurierów, które w danej chwili są najbardziej opłacalne. 

Powodów, dla których warto nawiązać współpracę z tym brokerem jest kilka:

  • brak kosztów rejestracji konta;
  • Atrakcyjny cennik przesyłek;
  • Brak konieczności wiązania się umową z firmą;
  • Łatwa obsługa systemu;

Prowadząc sklep internetowy WooCommerce zintegrujesz go z Furgonetką za pomocą wtyczki Furgonetka WooCommerce. Dzięki temu będziesz zarządzać przesyłkami z panelu sklepu. 

W naszym kraju — oprócz Furgonetki — działają też inni brokerzy kurierscy, m.in. KurJerzy.pl, Apkaczka.pl, czy też SmartKurier. W zestawieniu omówiliśmy tylko Furgonetkę, ponieważ w naszym przekonaniu jest to oferta nr jeden wśród tego typu firm. 

Kilka firm kurierskich w sklepie: Czy warto?

Jeśli mówimy o równoległym korzystaniu z usług kilku typowych firm kurierskich, takich jak DPD, UPS, czy DHL, nie ma to większego sensu. Trzeba jednak zauważyć, że klienci pokochali paczkomaty. Oznacza to, że warto skorzystać z usług jednej z firm kurierskich, oraz nawiązać współpracę z inPostem, czy Pocztą Polską bądź usługą Orlen Paczka. 

Gdzie handlować w internecie

Sprawdź listę miejsc, gdzie warto sprzedawać w internecie prowadząc swój biznes e-commerce

Bez względu, którego kuriera wybierzesz…

Im wygodniejsze i przyjemniejsze będą zakupy w Twoim sklepie, tym większa szansa, że klient do Ciebie wróci. Albo w bardziej pesymistycznym wariancie: nie porzuci koszyka w czasie realizacji zamówienia. Pozwól więc klientom na etapie wyboru form dostawy, wskazać punkty na mapie, spośród których będą oni mogli wybrać lokalizację, w której chcą odebrać swoją przesyłkę. Wtyczka Punkty Odbioru WooCommerce pozwoli Ci na stronie zamówienia umieścić taką mapę.

Takie rozwiązanie znacznie podnosi doświadczenia zakupowe na etapie finalizacji zamówienia — warto więc je wdrożyć na stronie sklepu. 

Podsumowanie: Wybór kuriera do sklepu internetowego

Jak widzisz, nie ma jednej idealnej firmy. Te, wymienione wyżej cieszą się popularnością i uznaniem wśród wielu właścicieli sklepów działających w Polsce. Tak jak już wspomnieliśmy — wyboru należy dokonać w oparciu o potrzeby i możliwości konkretnego sklepu. Biorąc pod uwagę, m.in. kryteria podane w pierwszej części tego artykułu. 

Bez względu na to, którego dostawcę wybierzesz, każdą usługę zintegrujesz ze swoim sklepem za pomocą wtyczek WP Desk do integracji usług kurierskich

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

* indicates required

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

* indicates required