Kupony rabatowe WooCommerce – poradnik

O tym, że warto stosować kupony, chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Jeśli tu trafiłeś, to na pewno wiesz, jak użytecznym narzędziem marketingowym są kupony. Pokażemy Ci dokładnie, w jaki sposób skonfigurować kupony rabatowe WooCommerce i wdrożyć je w Twoim sklepie. Zaczynamy!
Spis treści
- Jak uruchomić kupony w WooCommerce?
- Kupony rabatowe WooCommerce – dodawanie kuponów
- Kupony rabatowe WooCommerce na voucher upominkowy lub podarunkowy Allegro?
Jak uruchomić kupony w WooCommerce?
Żeby aktywować używanie kuponów, przejdź do menu WooCommerce → Ustawienia → Ustawienia główne i następnie włącz używanie kuponów.
Kupony rabatowe WooCommerce – dodawanie kuponów
Po aktywacji kuponów możesz dodać pierwszy kupon. Przejdź do menu WooCommerce → Kupony → Dodaj kupon.
Możesz zacząć dodawanie kuponu:
Kod kuponu – jest to kod rabatowy, który w koszyku będą mogli wprowadzać klienci.
Opis – jest opcjonalny i jest widoczny tylko w panelu admina. Możesz go dodać, aby pamiętać jakiej promocji czy też kampanii marketingowej dotyczył.
Ustawienia główne
Typ rabatu
Procentowy rabat – rabat wyrażony procentowo, np. 20% rabatu od wartości zamówienia.
Kwotowy rabat na koszyk – Rabat o stałej wartości na zakupy dodane do koszyka, np. 100 zł rabatu od zamówienia.
Kwotowy rabat na produkt – Rabat tylko na wybrany produkt.
Wartość kuponu – wpisz wartość kuponu jako kwotę albo za pomocą procentów w zależności od wybranego typu kuponu. Posłuż się systemem dziesiętnym używając przecinka jako separatora (np. 10,50). Nie dodawaj ani znaku waluty, ani znaku „%” – wpisz tylko liczbę.
Zezwól na darmową wysyłkę – zaznacz, jeśli chcesz, żeby klient korzystający z kuponu miał darmową wysyłkę. Dodatkowo musisz włączyć opcję Kuponu umożliwiającego darmową wysyłkę, którą znajdziesz w panelu klikając: WooCommerce → Ustawienia → Wysyłka → Darmowa wysyłka → Darmowa wysyłka wymaga…
Data wygaśnięcia kuponu – wybierz dzień, kiedy kupon ma przestać być aktywny (opcjonalnie).
Ograniczenia użytkowania
W tym miejscu ustawisz ograniczenie m.in. do wybranych produktów, kategorii czy adresów e-mail. Konfiguracja tej sekcji jest opcjonalna. Nie musisz ograniczać użytkowania kuponu.
Minimalna/Maksymalna kwota zakupu – wpisz minimalną lub maksymalną wartość zamówienia uprawniającą skorzystanie z kuponu. Pamiętaj, że ustalasz kwotę przed naliczeniem podatku.
Do pojedynczego użytku – zaznacz tę opcję, jeśli nie chcesz, żeby kupon był użyty z innymi kuponami.
Wyklucz produkty z promocji – zaznacz tę opcję, żeby kupon nie mógł zostać zastosowany do produktów w promocji.
Produkty – wybierz listę produktów, które zostaną objęte rabatem.
Wyklucz produkty – wybierz produkty, do których zniżka nie będzie stosowana.
Kategorie produktów – wybierz całe kategorie produktów, które zostaną objęte rabatem.
Wyklucz kategorie – wybierz kategorie, do których zniżka nie będzie stosowana.
Dozwolone e-maile – wpisz listę adresów e-mail, których posiadacze będą uprawnieni do skorzystania z kuponów. Jeśli dodajesz więcej e-maili, przy wpisywaniu rozdziel je przecinkiem. Możesz również użyć gwiazdki (*), aby zastąpić części adresu e-mail. Np. wpisanie frazy *@woocommerce.pl będzie miało zastosowanie do wszystkich adresów w domenie woocommerce.pl
Limity wykorzystania
W tym miejscu ustawisz limit wykorzystania dla kuponu. Konfiguracja tej sekcji jest również opcjonalna.
Limit wykorzystania na kupon – określ, ile razy dany kupon może zostać wykorzystany, zanim straci ważność.
Limit wykorzystania na użytkownika – określ, ile razy dany klient może skorzystać z kuponu.
Jak widzisz, konfiguracja nie jest trudna, jeśli jednak masz pytania, to pisz śmiało. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości.
Kupony rabatowe WooCommerce na voucher upominkowy lub podarunkowy Allegro?
Tak, to możliwe ?. Mechanizm działania kuponów rabatowych w WooCommerce to przecież doskonały sposób, aby wykorzystać go dla kart podarunkowych. Vouchery stały się popularnym wyborem, jeśli chodzi o pomysł na prezent.
Sprawdź pakiet Kupony PDF WooCommerce →
Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

Comments are closed.
43 komentarze
Co zrobić jeśli chcę zrobić kupon, który daje zniżkę procentową na drugą sztukę tego samego produktu?
Do tego będzie Ci potrzebna dodatkowa wtyczka, spróbuj np. tych:
https://wordpress.org/plugins/pricing-deals-for-woocommerce/
https://wordpress.org/plugins/woocommerce-bulk-discount/
witam, jak zrobić, żeby klient musiał wybrać 1 produkt podstawowy i co najmniej 3 dodatki ? dodatków jest 10, a produkt podstawowy tylko 1/ dziękuję serdecznie za pomoc
@wojtek rozwiń proszę. Masz na myśli konfigurację produktu z wariantami? Jeśli tak, to może ten poradnik okaże się dla Ciebie pomocny: https://woocommerce.pl/dodawanie-produktu-z-wariantami-w-woocommerce/
A jeśli bym chciał dać kupon który np. podwoi ilość zamówionych przedmiotów?
Kup 2 dostaniesz kolejne 2 gratis, kup 3 dostaniesz 3 gratis
albo do 3 sztuk doda 1 gratis lub do 10 sztuk doda 4 gratisy
Po prostu nie ma rabatu tylko są gratisy :)
Hej,
@Max, tutaj nie obędzie się bez dodatkowej wtyczki.. Myślę, ze po odpowiedniej konfiguracji Twoje wymagania spełni wtyczka typu „free gift”. Kilka przykładów:
http://www.woothemes.com/products/free-gift-coupons/
http://codecanyon.net/item/woocommerce-free-gift/6144902
http://ignitewoo.com/woocommerce-extensions-plugins-themes/woocommerce-free-gift/
Witam,
pomocy art. A jakiej wtyczki należy użyć aby naliczał się rabat na całe zamówienie za określoną wartość zamówienia?
Pozdrawiam serdecznie,
E. Szuartowska
Hej Ewelina, jeśli dobrze Cię zrozumiałem, to dodatkowa wtyczka nie będzie potrzebna, wystarczą standardowe ustawienia w WooCommerce’owych Kuponach. Przejdź proszę do Dodaj nowy kupon>Ograniczenia użytkowania. Tam ustawienie dwóch pierwszych opcji określi od/do jakiej sumy zamówienia kupon będzie mógł zostać zastosowany.
Zgadza się, ale chodzi o to, by klient nie musiał wpisywać kodu, tylko rabat naliczał się automatycznie po osiągnięciu danej kwoty w zamówieniu. Tutaj, jak sama nazwa wskazuje, i co wynika z mojego dokładnego przeszukania wtyczki, chodzi o wpisywanie kuponów. Szukałam w innych wtyczkach, i taka opcja jest w płatnej wersji wtyczki Dynamic Pricing.
Banalna opcja, prawda? :)
Hej Ewelina, skoro chodzi o automatyczne (dynamiczne) zmienianie cen, to rzeczywiście Kupony w samym WooCommerce nie wystarczą.
Oprócz płatnej wtyczki, którą podałaś, proponuje przetestowanie jeszcze darmowych rozwiązań. Np tej wtyczki: https://wordpress.org/plugins/yith-woocommerce-dynamic-pricing-and-discounts/
Jakiej wtyczki należy użyć aby naliczał się rabat na całe zamówienie w którym jest produkt wykluczony(pomijając go)?
Witam,
Poszukuję wtyczki bądź rozwiązania, które umożliwiłoby indywidualne nadawanie rabatu dla poszczególnego klienta bądź grupy klientów. Znalazłam coś, co w gruncie rzeczy spełnia wymagania, ale nie posiada integracji z wtyczką WPML na której jest postawiona stronka.
http://codecanyon.net/item/woocommerce-dynamic-pricing-discounts/7119279?ref=WorldWideThemes
Rozmawiałam z naszym programistą i powiedział że można coś tam pozmieniać w kodzie i że da radę to zrobić inaczej, ale z doświadczenia wiem że im więcej zmian ” w kodzie” tym później więcej potencjalnych problemów przy aktualizacjach – dlatego wolałabym to zrobić przez przystosowaną i aktualizowaną na bieżąco wtyczkę współpracująca z WPML.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie :)
Hej,
Z tego co wiem, z WPML jest kompatybilna wtyczka WooThemes’ów, dostępna tu: https://www.woothemes.com/products/dynamic-pricing/
Witam.
Jak mogę zrobić aby po wypełnieniu formularza rejestracyjnego zostanie pokazany kod rabatowy ?
Hej,
Chyba najprostszym rozwiązaniem będzie użycie wtyczki do formularzy i skonfigurowanie tekstu z podziękowaniem tak, żeby zawierał już kupon (Dzięki za wypełnienie formularza, oto Twój kupon…). Ewentualnie można wysyłać kupon na maila osoby, która formularz wypełniła.
A czy jest jakaś szansa na przyznanie rabatu osobie, która się zarejestruje? Zarejestruj się, a dostaniesz 10% rabatu (rabat jednorazowy na pierwsze zakupy). Taki pop-up mi się marzy. Obawiam się, że bez jakiejś wtyczki się nie obędzie, ale jakiej? Szukałem, nie znalazłem. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam,
Klaudiusz
poszukuję dodatku do kuponów, dzięki któremu osoba/ bloger na którego będzię kupon do wzięcia będzie wiedział z automatu, że ktoś skorzystał z kodu zamieszczonego na jego stronie. chodzi mi o naliczanie tak na prawdę prowizji od sprzedaży. Wiem , że mogę zrobić okresowy raport na dany kod kuponu ale nie wiem co z zaufaniem. zależy mi aby osoba , z którą chciałbym rozpocząć współpracę była pewna co do rozliczeń. serdecznie dziękuję za podpowiedz
Czy jest jakaś wtyczka, która pozwoli na ograniczanie przyznawania kodów rabatowych w zależności od wybranej formy płatności? (np. nie chcę dawać zniżki dla osób, które wybiorą płatność ratalną)?
Dodałem nowy produkt i nie mogę wprowadzić go w kuponach. Gdy wpisuje jego kod produktu lub część nazwy nie wyszukuje go i twierdzi, że produkt nie istnieje. O czym zapomniałem? Dotyczy produktu prostego, produkt z wariantami jest ok…
Problem jest z każdym nowym produktem prostym? Rozumiem, że produkt jest opublikowany i publiczny?
Piotr, z każdym prostym nowo dodawanym przeze mnie. Czy problemem może być niezaktualizowana wtyczka WC? Produkt jest szkicem publicznym, tak jak (działający w kuponach) produkt z wariantami.
Marcin,
to dla szkicu nie zadziała, musisz opublikować produkt.
Inna kwestia to gdzie jest błąd czy dla szkic produktu powinien być dostępny w wyszukiwaniu czy szkic wariantów nie powinien.
Wg mnie szkic powinien być dostępny dla kuponów. Nie działając na kopii lokalnej serwisu jak inaczej sprawdzę czy wszystko działa jak powinno … OK, mogę podmienić index.php na serwerze ale zakładając nie wyłączanie strony nie mam innego pomysłu. Inna sprawa, że w temacie WP jestem jak niemowlę ;-)
Dzięki Piotr, sprawdzę z opublikowanym.
Witam, chciałbym zrobić pakiet 200 indywidualnych jednorazowych kuponów. Będą się różniły tylko kodem.
Czy można to zrobić hurtowo, czy trzeba te 200 kuponów dodać „na piechotę”?
Można hurtowo: https://pl.wordpress.org/plugins/coupon-generator-for-woocommerce/
OK, a można z xls csv txt (cokolwiek) wsadzić kody, które mają być użyte na wybrany produkt? (nie chce instalować generatora jeśli tego np nie oferuje)
Witam, mam sklep zrobiony na platformie wordpress z wtyczka woocommerce, sa produkty z cenami ale chcialbym, aby ceny dla klientow zarejestrowanych (wybranych przeze mnie ) roznily sie od cen podstawowych. Jaka wtyczka moze mi w tym pomoc ?
witam,
Czy istnieje możliwość dodawania kuponów które dają inne dodatkowe korzyści ponad rabat?
Mam pytanie, gdzie znajde kod rabatowy po utworzeniu kuponu, ktory moge podac osobom trzecim do wykorzystania na znizke?
Ela, listę kodów znajdziesz w menu WooCommerce -> kupony:
https://wpde.sk/po/opbxs0pvqxes.png
Witam, data wygaśnięcia kuponu – gdy ustawimy np. na 12.12.2017 to kupon będzie ważny do końca 11.12.2017, czy do końca 12.12.2017?
Hej,
Taki kupon będzie ważny do końca 11.12.2017.
W polu „data wygaśnięcia kuponu” wpisujemy pierwszy dzień po zakończeniu aktywności kuponu.
Hej, a czy jest opcja ustawienia kuponu umożliwiającego wyłącznie darmową dostawę? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Dodaj metodę wysyłki umożliwiającą darmową dostawę na podstawie kuponu: https://wpde.sk/po/op5uykdd9ud7.png
Następnie dodaj kupon pozwalający na darmową wysyłkę: https://wpde.sk/po/opi1wkf87in3.png
Możesz też użyć naszej wtyczki Flexible Shipping, która w standardzie ma taką funkcję: https://www.wpdesk.pl/sklep/flexible-shipping-pro-woocommerce/
A jak ustawic kod rabatowy 3za2 i zeby najtanszy produkt z wybranych byl za darmo ??
Karina, tego już nie obsłuży kod rabatowy. Potrzebujesz wtyczki w której skonfigurujesz promocję. Na przykład Flexible Pricing: https://www.wpdesk.pl/sklep/flexible-pricing-woocommerce/
Witam, jak mogę zrobić aby przy zakupie danego produktu drugi był z obniżką -40%? Taki rabat miałby dotyczyć tylko jednej wielkości/typu produktu.
Cześć Bartosz,
taką promkę z łatwością ustawisz za pomocą wtyczki Flexible Pricing: https://www.wpdesk.pl/sklep/flexible-pricing-woocommerce/
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good.
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.