PayU vs Tpay – porównanie bramki płatności online

PayU vs Tpay - porównanie bramek płatności

Jeśli zastanawiasz się nad wyborem bramki płatności online dla swojego sklepu internetowego, przygotowaliśmy porównanie usług różnych dostawców, także w innych wpisach. Tym razem będziemy porównywać PayU vs Tpay i sprawdzimy, która bramka płatności oferuje lepszą ofertę z korzystniejszymi warunkami. Zaczynamy.

Spis treści

💡 To nie jedyny z naszych wpisów porównujących bezpośrednio 2 wybrane bramki płatności. Pozostałe wpisy znajdziesz w cyklu porównanie bramek płatności →

PayU vs Tpay – rejestracja

Podobieństwa

Aby skorzystać z obu usług, wystarczy założyć konto na stronie bramek. Przy rejestracji trzeba podać dane firmowe takie jak NIP i REGON itp., w zależności, jaką formę działalności gospodarczej prowadzisz. W obu przypadkach musisz samodzielnie dostarczyć dokumentację firmową, która potwierdza przekazane dane w formularzu 🧾.

Różnice

W kwestii rejestracji nie udało się wskazać kluczowych różnic. Tu przykładowy widok procesu rejestracji w Tpay:

PayU VS Tpay – Rejestracja
Rejestracja w systemie Tpay

Negocjacje warunków

Podobieństwa

U obu dostarczycieli usług masz możliwość negocjacji stawek, jeśli generujesz odpowiednio duży obrót.

Różnice

Na stronie PayU znajduje się informacja o możliwości przygotowania indywidualnej oferty, jeśli generujesz obrót powyżej 100 tys. zł. Z dokumentów do pobrania na stronie Tpay z kolei wynika, że nie ma konkretnych wymagań co do generowanego obrotu. Pozostaje pytanie, czy w rzeczywistości cokolwiek mogą ugrać jedynie te większe sklepy 💪.

PayU vs Tpay – Płatności PayU
Płatności w serwisie PayU

PayU vs Tpay – opłaty i prowizje

Podobieństwa

Obydwie bramki pobierają opłatę aktywacyjną przy założeniu konta. Tpay standardowo liczy sobie 199 zł za aktywację konta, podobnie PayU. Jednak możesz obniżyć opłatę aktywacyjną PayU do zaledwie 5 zł i jednocześnie uzyskać dużo niższe prowizje od transakcji.

Różnice

Tak jak w przypadku innych bramek płatności online, tak i podczas porównania PayU vs Tpay okazało się, że dostarczyciele usług różnią się ofertą. Np. Tpay pobiera standardowo 2 zł za wypłatę środków.

Przy porównaniu ofert PayU vs Tpay można doszukać się dodatkowych różnic na korzyść PayU.

PayU oferuje nielimitowane wypłaty za darmo. Przy opłacie za zwrot pieniędzy na konto klienta, PayU nie pobiera kosztów prowizji za transakcję, w czasie gdy Tpay pobiera za każdy zwrot stałą kwotę 0,90 zł (standardowo) 🪙.

Dość ciekawie wygląda sytuacja z prowizjami za e-transfer, e-przelew i płatność kartą. PayU w swojej ofercie proponuje dla e-commerców z obrotem poniżej 50 tys. zł stawki odpowiednio: 2,30% za przelew online i 2,30% + 30 groszy/ transakcję dla kart płatniczych.

Obniż prowizje do 1,2% w PayU z wtyczką PayU WooCommerce →

W przypadku Tpay, w ogólnej ofercie jest informacja o prowizji 1,59% + 0,39 zł za transakcję dla przelewów bankowych i rat, 1,79% + 0,39 zł za transakcję dla BLIKA oraz indywidualnych stawkach m.in. za płatność kartami.

Obniż prowizje w Tpay do 1% z wtyczką Tpay WooCommerce →

Oferowane usługi

Podobieństwa

Zarówno w PayU jak i Tpay masz możliwość integracji z PayPal oraz wdrożenia płatności ratalnych. Możesz również korzystać z płatności mobilnych, jednak zakres obu usługodawców znacznie się różni.

Różnice

Porównując PayU vs Tpay, kolejny raz przekonasz się, że PayU posiada uboższą ofertę w zakresie obsługiwanych kart płatniczych. W Tpay możesz skorzystać z kart Elavon, Visa, Visa Electron, Master Card, Maestro, Diner’s oraz JCB, w czasie gdy PayU oferuje jedynie karty Visa i Mastercard. Podobna sytuacja z płatnościami przez QR kod, których PayU nie wspiera, a Tpay już tak.

Zestawienie różnic kończy tradycyjnie ilość dostępnych walut i przewalutowanie. PayU obsługuje transakcje w polskich złotych z możliwością przewalutowania po stronie banku klienta sklepu. Jednocześnie w Tpay oprócz PLN, możesz korzystać z ponad 100 innych walut oraz przewalutowania po aktualnym kursie.

Podsumowanie, niższe prowizje i wtyczki dla WooCommerce

Porównując PayU vs Tpay trudno jednoznacznie stwierdzić, która oferta jest bardziej konkurencyjna. To, co można stwierdzić na pewno, to obniżenie wysokości stawek u obu dostawców bramek.

PayU pobiera 199 zł opłaty aktywacyjnej, ale można ją obniżyć do 5 zł. Z kolei Tpay obniżył wartość niektórych stawek do 1,59% prowizji a tam, gdzie nie ma sztywnych stawek – dał możliwość negocjacji.

Tpay mocno zachęca do bezpośredniego kontaktu po indywidualną ofertę, co może być szansą również dla mniejszych sklepów, nie tylko dużych e-commerców – chociaż niekoniecznie musi.

Ponadto przygotowaliśmy wielkie porównanie bramek PayU, Tpay, Przelewy24 i Autopay, gdzie znajdziesz zestawienie usług, kosztów i warunków współpracy 🙂. Jeśli masz jakieś pytania, zostaw komentarz. Powodzenia!

💡 Jeśli szukasz integracji bramki płatności z WooCommerce sprawdź wtyczki WP Desk 🙂.

Obniż prowizje do 1,2% w PayU z wtyczką PayU WooCommerce →

Obniż prowizje w Tpay do 1% z wtyczką Tpay WooCommerce →

 

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

[shopmagic_form id="3782" name=false labels=false doubleOptin]

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

[shopmagic_form id="3782" name=false labels=false doubleOptin]