Wtyczka WooCommerce Subscriptions i dowóz jedzenia w modelu subskrypcyjnym.
Wtyczka WooCommerce Subscriptions to świetne rozwiązanie dla wszystkich, którzy wybierają model sprzedaży produktów w systemie abonamentowym. Można z niej skorzystać posiadając sklep z produktami fizycznymi jak i wirtualnymi. Taka forma sprzedaży może znacząco zwiększyć Twoje dochody. Z takiego modelu korzystają nie tylko cyfrowi giganci jak Netflix czy Adobe Creative, ale także Volvo. Subskrypcje kojarzą się najczęściej z produktami cyfrowymi np. z czasowym dostępem do kursu czy tak jak w wypadku naszego sklepu – licencjami na wtyczki.
Zastosowanie WooCommerce Subscriptions
WooCommerce Subscriptions może mieć bardzo dużo zastosowań i konfiguracji, czasy Covid-19 udowodniły, że wiele biznesów może także funkcjonować on-line. Czasem jest to jedyny sposób, by móc utrzymać swoją firmę w obecnej sytuacji.
Każdy produkt, po który klient powróci do Ciebie cyklicznie, może być sprzedawany w formie subskrypcyjnej czy inaczej rekurencyjnej. To idealna metoda biznesowa dla wszystkich, którzy lubią stabilne i przewidywalne przychody. Dzięki temu możesz lepiej zaplanować swoją pracę oraz dostawy. Korzyści z wykorzystania sprzedaży subskrypcyjnej jest naprawdę dużo:
Dzisiaj przedstawię Wam pomysł wykorzystania wtyczki WooCommerce Subscriptions w przypadku sprzedaży gotowych posiłków. Sprzedaż Twojego menu jako produktów subskrypcyjnych przypomina sytuację rezerwacji w restauracji. Pomysł nie musi dotyczyć jedynie popularnych ostatnio „diet pudełkowych”, ale także wszystkich restauracji, które gotowe są na podjęcie wyzwania dowozu jedzenia swoim klientom.
Jak zacząć sprzedaż z wtyczką WooCommerce Subscriptions
Od czego zaczynamy?
Oczywiście od sklepu opartego na wtyczce WooCommerce, w którym instalujemy WooCommerce Subscriptions.
Co oferuje wtyczka WooCommerce Subscriptions? Umożliwia stworzenie produktu, którego płatność może odbywać się poprzez automatyczne pobieranie należnej kwoty z karty klienta. Jest to wtyczka płatna, jej koszt to 199$. Otrzymujemy w ten cenie aktualizacje oraz wsparcie na jeden rok.
Menu możemy wprowadzić do sklepu jako produkty z wariantami. O szczegółach tworzenia produktów subskrypcyjnych przeczytacie w artykule. Klienci będą mogli je zamówić jako zestawy z opcją dostawy np. na miesiąc/ 2 miesiące i 3 miesiące. Tutaj wszystko zależy od naszej wizji i pomysłu. Możemy wykorzystać utworzenie produktów z wariantami np. w wersji wegańskiej/ wegetariańskiej/ bezglutenowej.
Jesteś foodtruckiem sprzedającym burgery? Możecie więc pokusić się o model sprzedaży z płatnością cykliczną – dostawa burgerów z możliwością wyboru częstotliwości np. 2 razy w tygodniu.
Tak utworzony produkt będzie wyświetlał się w sklepie z polami wyboru opcji dla klientów. Tutaj przykład zestawu z dwoma wariantami. Możecie oczywiście dostosować warianty do Waszych potrzeb i rodzaju menu.
Płatności cykliczne PayU i Przelewy24
Wszystko idzie gładko? Będzie jeszcze łatwiej z użyciem wtyczek od WP Desk, dzięki którym możliwe jest uruchomienie płatności cyklicznych z popularnymi serwisami płatności : PayU oraz Przelewy24.
Zakup wtyczek WP Desk to także możliwość uzyskania niższych prowizji w popularnych serwisach płatności elektronicznych. Zajrzyjcie na bloga i przeczytajcie artykuł o tym, jak kupując wtyczkę Przelewy24 uzyskać niższe prowizje od transakcji. Z PayU także możliwe są korzystniejsze warunki współpracy, o czym możesz przeczytać w artykule Maćka Swobody.
Pamiętajcie, aby dokładnie poinformować klientów o mechanizmie płatności cyklicznych, a także o możliwości jej anulowania czy przedłużenia. Wszystkie informacje dostępne są po zalogowaniu, na stronie „Moje konto’’.
Pamiętaj o wprowadzeniu stosownych zapisów do regulaminu sklepu.
Wtyczka WooCommerce Subscriptions ma jeszcze wiele możliwości, które możecie wykorzystać w swoim modelu sprzedaży:
- tworzenie produktów grupowych
- synchronizacje płatności, czyli pobieranie pieniędzy z kart klientów konkretnego dnia miesiąca
- ręczne dodawanie subskrypcji
- korzystanie z wbudowanego systemu powiadomień mailowych
W Waszym sklepie możecie zacząć od najprostszego modelu i z czasem dodawać coraz to nowe funkcjonalności i warianty subskrypcji. Nie przeraźcie się ilością możliwości, wszystko jest doskonale opisane w dokumentacji (wersja angielska).
Wtyczka posiada także spolszczenie, które z pewnością ułatwi wprowadzenie subskrypcji do Waszego sklepu. Instrukcja, jak wprowadzić plik z tłumaczeniem do Waszego sklepu, w artykule opublikowanym na blogu WP Desk.
Polecam także artykuł jak krok po kroku włączyć płatności cykliczne w sklepie.
Rozpoczęcie sprzedaży żywności z dowozem może być szansą na szybki rozwój Waszego biznesu i dotarcie do dużego grona wiernych klientów.