Płatności Blikiem w sklepach internetowych | bramkiplatnosci.pl

Dobry sklep internetowy to nie tylko szeroka gama produktów, szybki i profesjonalny support dla klientów czy dobrze zorganizowany magazyn i wysyłka. W dobie postępującej cyfryzacji, jeżeli chcemy przyciągnąć dużą liczbę klientów, musimy także dywersyfikować dostępne dla kupującego metody płatności. O ile przelew elektroniczny nie jest już dzisiaj niczym dziwnym – a wręcz można powiedzieć, że stał się standardem – z czasem popularne stały się również inne sposoby na zapłatę za zakupy, jak na przykład PayPal, różnorodne bramki płatności, Blik, czy kryptowaluty.
Płatności Blikiem – jak to działa?
Opcja ta jest dedykowana dla fanów aplikacji mobilnych. Gdy chcemy zapłacić Blikiem, aplikacja generuje nam specjalny kod, który, po wybraniu odpowiedniego sposobu płatności, należy wpisać w wyznaczone pole na stronie, na której robimy zakupy. Potem wystarczy już tylko potwierdzenie w aplikacji za pomocą kodu PIN i gotowe. Metoda ta jest wygodna i przydatna wtedy, gdy korzystamy ze znanych, zaufanych sklepów oraz gdy chwilowo nie mamy dostępu do innych form płatności.
Dodatkowo aplikacje bankowe umożliwiają także zapłacenie za usługi lub towary bez generowania i wprowadzania kodu na stronę. Jeżeli dodamy takie sklepy do grona zaufanych odbiorców, wystarczy tylko potwierdzenie kodem PIN, aby zakończyć transakcję pomyślnie. Płatności Blikiem możemy zrealizować, jeżeli posiadamy aplikacje Banku Millennium, BZ WBK, mBanku, ING Banku Śląskiego oraz PKO.
WooCommerce Blik – czy warto wprowadzać je do sklepu?
Tak samo, jak warto zadbać o responsywność naszej strony, tak samo należy zwrócić uwagę na różnorodność panującą w sieci pod względem metod płatności. Oczywiście przelewy elektroniczne, karty przedpłacone i PayPal nadal wiodą prym jako najczęściej wybierane formy płatności, jednak niestandardowe rozwiązania, jak bramki płatności czy Blik, również mają wierne grono swoich odbiorców. Z tego względu nie powinniśmy ograniczać naszego sklepu tylko do podstawowych form finalizowania transakcji, ale także otworzyć się odrobinę na nowe technologie. W ostatecznym rozrachunku taka taktyka może przynieść sporo korzyści, a może także nowych stałych klientów.
Dodatkową zaletą systemu Blik jest jego prostota zarówno dla kupującego, jak i dla sprzedawcy, dzięki czemu transakcje przeprowadzane są szybko, sprawnie i bezproblemowo. Obecnie ten sposób płatności jest jednym z najszybszych dostępnych na rynku, w wyniku czego szybko zyskuje na popularności. A ponieważ około 70% ruchu w sieci generowane jest obecnie na urządzeniach mobilnych, warto pamiętać o ułatwieniu życia ich posiadaczom.
Jak umieścić nową formę płatności na stronie?
Ponieważ WordPress sam w sobie charakteryzuje się modułową budową, tak samo wtyczka WooCommerce umożliwia instalowanie dodatkowych paczek spełniających różne funkcje, jak na przykład obsługę bramek płatności, wysyłki, kurierów etc. Nie inaczej jest w przypadku Blik WordPress; wystarczy pobrać i zainstalować odpowiedni dodatek, aby zintegrować tę metodę płatności z naszym sklepem. Gdy proces zostanie przeprowadzony poprawnie, będziemy mieć możliwość umieszczenia Blika na liście form zapłaty, z której wybiera klient.
Współczesne sklepy internetowe muszą nastawić się nie tylko na elegancki design, responsywny szablon strony czy bogatą ofertę produktów, ale także powinny pamiętać o maksymalnym ułatwieniu zapłacenia za dokonane zakupy. Im lepiej i sprawniej zorganizujemy ścieżkę prowadzącą do sfinalizowania transakcji, tym większa szansa, że przebiegnie ona pomyślnie, a klient nie odejdzie z pustymi rękami, sfrustrowany odrzuconą czy powolną transakcją. Dzięki płatnościom Blik możemy w łatwy sposób zapewnić komfort płacenia zarówno użytkownikom mobilnym, jak i tym, którzy korzystają z komputerów stacjonarnych, a rozszerzając swoje drzewko bramek do płacenia o kolejną pozycję mamy również szansę na pozyskanie nowych, być może stałych klientów. Jest to opcja, obok której żaden poważny, szanujący się przedsiębiorca nie może przejść obojętnie.
Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail
